۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۴
بیش از  ۶۰۰ هزار تن گندم در اردبیل تولید می شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

بیش از ۶۰۰ هزار تن گندم در اردبیل تولید می شود

اردبیل - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: میزان تولید گندم به عنوان یک محصول استراتژیک و مهم در حال حاضر به بیش از ۶۰۰ هزار تن رسیده است.

به گزارش خبرنگار بازار،خلیل نیکشاد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ظهر امروز دوشنبه در مراسم تجلیل از کشاورزان و بهره‌برداران و تولیدکنندگان بخش کشاورزی با بیان اینکه میزان تولید گندم به عنوان یک محصول استراتژیک و مهم در حال حاضر به بیش از ۶۰۰ هزار تن رسیده است گفت: میزان محصولات تولیدی در بخش آبزی‌پروری و شیلات که قبل از انقلاب ۱۵۰ تن بود نیز اکنون به ۹۵۰۰ تن رسیده است.
وی افزود: میزان تولید انواع محصولات زارعی در سال ۵۷ تنها ۷۰۰ هزار تن بود که در حال حاضر این میزان به بیش از ۳ میلیون تن رسیده و تولید محصولات دامی، پروتئینی و لبنیات نیز پس از انقلاب ۲/۵ برابر افزایش پیدا کرده است.
نیکشاد با اشاره به اختصاص ۴۲ میلیارد تومان به بخش مکانیزاسیون استان در سال گذشته اظهار کرد: در این خصوص استان اردبیل توانست ۱۸۰ درصد اعتبارات را جذب نماید به گونه‌ای که اعتبارات ۶ استان دیگر نیز توسط استان اردبیل جذب شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: در دو سال گذشته رتبه استان اردبیل در اجرای سیستم‌های نوین آبیاری تحت فشار در بین استان‌ها ۲۹ بود که الآن در رتبه ۶ کشوری هستیم.
نیکشاد گفت: ۹۴۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد خداآفرین با صرف اعتبار ۱۱۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است و قطعا در کمترین زمان تمامی این عملیات با موفقیت به اتمام خواهد رسید.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: عملیات احداث بزرگترین  شرکت گلخانه‌ای کشور به مساحت ۱۶۰۰ هکتار در استان اردبیل آغاز شده است که در این ۱۶۰۰ هکتار فضای گلخانه‌ای به راحتی می‌توان به میزان ۴۵۰ میلیون متر مکعب در مصرف آب صرفه‌جویی کرد و ۷۰۰ هزار تن به میزان تولید انواع محصولات کشاورزی افزود.

کد خبر: ۵٬۱۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha