۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۲
قیمت مواد اولیه جهانی ۵۰ درصد پایین‌تر از ایران/ انحصار قیمت‌ها را افزایش داد
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان کابینت تبریز عنوان کرد؛

قیمت مواد اولیه جهانی ۵۰ درصد پایین‌تر از ایران/ انحصار قیمت‌ها را افزایش داد

تبریز- رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان کابینت تبریز گفت: قیمت مواد اولیه جهانی ۵۰ درصد ارزانتر از ایران است و انحصار در تولید مواد اولیه در صنعت کابینت و ام دی اف باعث افزایش قیمت محصول شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، فتاح باقری عصر شنبه در نشست خبری با خبرنگاران گفت: تخلف ها در صنعت کابینت بیشتر از طرف افراد فاقد پروانه انجام می شود.

وی با بیان اینکه کنترل قیمت کابینت منوط به شکستن زنجیره انحصار است، افزود: وقتی زنجیره لابی ها و انحصار شکسته شود قیمت ها کاهش می یابد. باید مواد اولیه از بدو تولید تامین شده و با قیمت واقعی به دست تولیدکننده و کارخانجات برسد.

باقری با اشاره به اینکه باید سود عمده فروش و خرده فروش رعایت شود، ادامه داد: متاسفانه جلوی واردات مواد اولیه را برخی از کارخانجات و افرادی که رانت دارند گرفته اند. این موضوع باعث افزایش قیمت شده چراکه قیمت مواد اولیه در جهان از نرخ داخلی بیش از ۴۰ درصد و حدود ۵۰ درصد پایین تر است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان کابینت تبریز گفت: برخی ها با سر دادن شعار حمایت از تولید داخل انحصار ایجاد کرده و از این موضوع سوء استفاده می کنند. باید انحصارها شکسته شود تا شاهد واقعی شدن قیمت کابینت باشیم.

وی در خصوص طرح متره که برای اولین بار در تبریز رونمایی و اجرا شده است، گفت: نبود استاندارد متراژ و نحوه محاسبه قیمت مشکل اصلی مردم در این صنعت بود که با طرح متره متراژها و قیمت ها استاندارد سازی و واحد شده است.

کد خبر: ۵۱٬۰۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha