۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
اولین محموله صادراتی شلمچه از طریق مسیر ریلی به عراق ارسال شد
رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر:

اولین محموله صادراتی شلمچه از طریق مسیر ریلی به عراق ارسال شد

خرمشهر- فیصلی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر از صادر کردن اولین محموله صادراتی از طریق مسیر ریلی به عراق خبر داد.

هانی فیصلی در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: تبادل کالاهای صادراتی در مرز شلمچه همواره به صورت ترانشیپ و کامیون به کامیون صورت می‌گرفت که با همت بخش خصوصی فعال در این مرز اولین محموله صادراتی از طریق راه آهن به مرز شلمچه ارسال شد.

وی افزود: در روز نخست هفت واگن حامل قریب به ۴ هزار تن مواد صادراتی کلینکر از شهرستان دورود و با طی کردن ۵۴۰ کیلومتر وارد بارانداز تجاری شلمچه شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر تاکید کرد: از مهمترین ویژگی های این راه ترانزیتی، امنیت مناسب و قابل قبول کالاهای صادراتی است که تحمیل زیان به بازرگانان را به حداقل خواهد رساند؛ همچنین هزینه پایین و زمان مناسب نیز از دیگر ویژگی‌های حمل و نقل ریلی به مرز شلمچه است.

فیصلی ضمن اشاره به ضرورت اتصال خط آهن شلمچه به بصره عنوان کرد: راه‌اندازی خط ترانزیتی شلمچه-بصره علاوه بر توسعه صادرات کالاهای ملی به بزرگترین شریک تجاری کشور، امکان ترانزیت کالاهای ایرانی به کشورهای کویت، سوریه و اروپای شرقی را نیز فراهم خواهد کرد.

کد خبر: ۵۱٬۰۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha