۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
هزینه کشتار مرغ در قم باید کمتر از تهران باشد؛ خط قرمز ما تعطیلی واحدهاست
معاون استاندار قم:

هزینه کشتار مرغ در قم باید کمتر از تهران باشد؛ خط قرمز ما تعطیلی واحدهاست

قم - غضنفری، معاون استاندار قم گفت: هزینه کشتار مرغ در قم باید به گونه‌ای باشد که ارزان‌تر از تهران تمام شود و مرغدار برای کشتار مجبور به خروج مرغ از استان نشود.

به گزارش بازار به نقل از استانداری قم، مهرداد غضنفری در جلسه مشترک تولید کنندگان و توزیع کنندگان و کشتارگاه‌های استان قم که در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: توزیع‌کننده و فرآوری کننده خودشان مصرف کننده هستند، پس نگاه ما حمایت از تولید تا مصرف است و همان‌طور که صمت وظیفه بازرسی دارد ما نیز در جهت حمایت از فعالیت‌های اقتصادی دارای وظایفی هستیم.

وی افزود: در طول سال با وجود نوسانات بازار، مطالبات استان را دنبال کرده‌ایم و بخش زیادی از درخواست‌ها از دستگاه‌ها و وزارت‌خانه‌ها در تأمین نهاده و صیانت از حقوق استان بوده و حتی با پیگیری لازم، خارج از مدار سهمیه‌ای، نهاده وارد استان کرده‌یم و حقوق تولیدکننده و توزیع‌کننده را در مدار قانون در نظر گرفته‌ایم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم تصریح کرد: ضوابط و مقرراتی به استان ابلاغ می‌شود که ممکن است طبق خواسته نباشد، اما مجری قانون هستیم و نظرات خود را نیز منعکس می‌کنیم، یکی از پیشنهادات مهم ما آنالیز هزینه تولید و اغنای مدیران در سطح ملی است.

وی بیان کرد: بسیاری از پیشنهادات ما برگرفته از نظرات تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان و حمایت از مصرف‌کننده است و باید مصوبات تنظیم بازار را به گونه‌ای عملیاتی کنیم که حقوقی پایمال نشود.

غضنفری خاطرنشان کرد: برخی از مشکلات در تأمین نهاده موجب افزایش قیمت مرغ تا ۳۰ درصد شد و ما همچنان راهکارهایی را دنبال می‌کنیم که قیمت مرغ در تنظیم بازار طبق مصوبات باشد.

وی اظهار داشت: تنظیم بازار در چارچوب قوانین و حمایت از چرخه تولید و توزیع و مصرف است و ما خود را مجری قانون می‌دانیم، به نظر می‌رسد باید تولید استان قم به خوبی احصا شود و آمار دقیق باشد تا بتوانیم به درستی در تأمین مایحتاج مردم تصمیم‌گیری کنیم.

روزانه ۶۰ تا ۷۰ تن مرغ در قم تولید می‌شود
معاون استاندار قم تصریح کرد: طبق آخرین آمار، تولید مرغ در قم روزانه ۶۰ تا ۷۰ تن اعلام شده است و برای تنظیم بازار ۳۵ تن مورد نیاز بوده و مازاد نیز برای قدرت مانور تولیدکننده تعیین می‌شود تا از محل قطعه‌بندی هزینه‌ها جبران شود.

وی عنوان کرد: همه ملاحظات و هزینه‌ها را برای تأمین مرغ در نظر گرفتیم و این، اوج نگاه مثبت ما به مسائل بوده است و نمی‌توان از قانون عبور کرد و رقم خودسرانه را نمی‌پذیریم و با تخلفات برخورد می‌کنیم، دستگاه قضائی نیز نسبت به بروز تخلفات در بازار ورود کرده است، اما گاهی با توجه به شرایط اقتصادی درصدد رفع موانع هستیم تا تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان با کمترین مشکل به رسالت خود عمل کنند.

غضنفری خاطرنشان کرد: البته اخلال در بازار تولید و توزیع و تأمین مایحتاج مردم قابل اغماض و چشم‌پوشی نیست، اما نگاه حمایتی خود را در ساماندهی وضعیت بازار فعلی داریم، قطعاً در این راه مشکلات فنی و اجرایی وجود دارد و ما بر تصمیمات منطقی و در نظر گرفتن همه شرایط تأکید داریم.

معاون استاندار قم ادامه داد: وقتی ۵۰ درصد نهاده توزیع می‌شود، ۵۰ درصد نیز مرغ باید تأمین شود، گاهی برخی از تولیدکنندگان با هر نوسانی تهدید به تعطیلی می‌کنند، در حالی که در این جنگ اقتصادی وظیفه‌ای سنگین برعهده داریم و ما نیز به حد توان و در چارچوب قوانین، اقدامات حمایتی را انجام می‌دهیم.

وی تصریح کرد: هیچ واحد تولیدی و توزیعی و خدماتی نباید از چرخه فعالیت خارج شود و لطمه ببیند و ما براساس قانون حمایت‌های لازم را اتخاذ می‌کنیم و با برنامه ریزی دقیق حرکت می‌کنیم، اولویت اول ما حمایت از واحدهای داخل استان است و اجازه نمی‌دهیم خللی در تولید و اشتغال و تأمین مایحتاج مردم ایجاد شود.

غضنفری بیان کرد: بسیاری از مصوبات به صورت فوق‌العاده پیگیری می‌شود و اخیراً نیز در تنظیم بازار مرغ در جهت واردات مرغ مورد نیاز به استان تلاش کردیم.

وی در مورد برخی از مشکلات در بخش کشتار مرغ عنوان کرد: هزینه کشتار در قم باید به گونه‌ای باشد که ارزان‌تر از تهران تمام شود و مرغدار برای کشتار مجبور به خروج مرغ از استان نشود، البته چرخه کشتار بحث بهداشتی است و تصمیم با تنظیم بازار نیست اما در این باره مشکلاتی وجود دارد که باید پیگیری شود.

معاون استاندار قم ادامه داد: برخی مشکلات موجب برهم خوردن بازار می‌شود که به طور جدی نیاز به ارزیابی دارد، تنظیم بازار باید به نفع تولید و توزیع و نیاز مردم باشد و باید از مسیر اتحادیه و امور دام پیگیر مشکلات شد و تغییرات قیمت در سطح شهر باید کارشناسی شود و تعدیل را برقرار کنیم.

وی تصریح کرد: دستگاه مسئول نظر می‌دهد و بخش خصوصی نیز باید نظرات را در فرآیند فعالیت‌ها در نظر بگیرد، رویکرد مهم دولت، حمایت از بخش خصوصی در توسعه تولید و کاهس تنش در بازار است و در تقویت تولید و توزیع و تأمین مایحتاج مردم تلاش می‌کنیم.

غضنفری عنوان کرد: گاهی برخی از تصمیمات خارج از اختیار مسئولان در سطح استان است، اما در سطح کلان پیگیر مشکلات هستیم و با تمام توان مایحتاج مردم را تأمین می‌کنیم، ما درصدد تعطیلی واحد تولید و توزیعی و بیکاری نیستیم و خط قرمز ما، تعطیلی واحدهاست و با روش‌های مختلف در جهت حمایت هستیم و مدیران را ملزم به رفع مشکلات و موانع در مسیر تأمین مایحتاج مردم کرده‌ایم.

کد خبر: ۵۰٬۸۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha