۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲
کمتر از یک درصد از شرکت‌های واگذاری شده به بخش خصوصی دچار مشکل شده اند
رئیس اسبق سازمان خصوصی‌سازی:

کمتر از یک درصد از شرکت‌های واگذاری شده به بخش خصوصی دچار مشکل شده اند

کرد زنگنه، رئیس اسبق سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه در ۱۰ سال گذشته بیش از هزار شرکت واگذار شده است، گفت: از میان شرکت‌هایی که به بخش خصوصی واگذار شده است، شاید ۱۰ شرکت که یک درصد از حجم کل واگذاری‌ها را تشکیل می‌دهند، دچار مشکلاتی شده‌اند.

به گزارش بازار، غلامرضا کرد زنگنه رئیس اسبق سازمان خصوصی‌سازی درخصوص واگذاری پالایشگاه کرمانشاه، با بیان اینکه در ده سال گذشته بیش از هزار شرکت واگذار شده است، گفت: از میان این تعداد شرکت که به بخش خصوصی واگذار شده است، شاید ده شرکت که یک درصد از حجم کل واگذاری‌ها را تشکیل می‌دهند، دچار مشکلاتی شده‌اند.

وی افزود: شرکت‌هایی که دچار مشکل و حرف و حدیث می‌شوند، ممکن است به دلیل عدم اهلیت خریداران باشد. البته خیلی‌ها هستند که پس از واگذاری، اقدام به جوسازی علیه واگذاری می‌کنند زیرا نتوانسته‌اند شرکت را به چنگ بیاورند. بیشتر این افراد کسانی هستند که در دولت یا مجلس صاحب نفوذ هستند.

رئیس اسبق سازمان خصوصی‌سازی، با اشاره به اینکه مردم فقط دارایی‌ها ظاهری شرکت‌ها را می‌بینند، اظهار کرد: در صورت‌های مالی شرکت‌ها، بدهی به بانک‌ها، سازمان امور مالیاتی، قسط سازمان خصوصی‌سازی و تعهدات حقوقی به کارگران وجود دارد که توسط مردم دیده نمی‌شود.

وی با رد ادعاها درباره پالایشگاه کرمانشاه، تصریح کرد: پروسه قیمت‌گذاری در سازمان خصوصی‌سازی یک پروسه بسیار سنگین و سخت است. آن شرکت‌هایی که در بورس حضور دارند، قیمت مشخص دارند و آن‌هایی که مزایده هستند بر اساس آئین‌نامه، قیمت‌گذاری می‌شوند. در فرآیند قیمت‌گذاری بیش از ۳۰۰ کارشناس با سازمان خصوصی‌سازی همکاری دارند و به همین جهت این پروسه از دقت بالایی برخوردار است.

کد خبر: ۵۰٬۷۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha