۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
نصب سیستم صوتی بر روی خودروهای خارجی گیربکس را می سوزاند
هشدار به مالکان خودروهای وارداتی؛

نصب سیستم صوتی بر روی خودروهای خارجی گیربکس را می سوزاند

نصب سیستم‌های صوتی سبب می‌شود تغییر ولتاژ و نوسانات برقی در مدار خودرو شکل گیرد، این عامل منجربه به خرابی و حتی سوختن گیربکس می‌شود.

بازار؛ گروه خودرو: خودروهای وادارتی مجهز به گیربکس اتوماتیک هستند. برخی از مالکان این خودروها نسبت به عملکرد گیربکس‌های اتوماتیک اطلاعای نداشته و از این رو اقدام به نصب سیستم‌های صوتی در خودرو می‌کنند. نصب سیستم‌های صوتی سبب می‌شود تغییر ولتاژ و نوسانات برقی در مدار خودرو شکل گیرد. این عامل منجربه به خرابی و حتی سوختن گیربکس می‌شود. زیرا گیربکس‌های اتوماتیک مانند سایر سیستم‌های خودرو از قسمت‌های مکانیکی، هیدرولیکی و برقی تشکیل شده است.
نوسانات ولتاژ و جریان تا حدی توسط فیوزها و رله‌ها موجود در مدار کنترل می‌شود، اما این نوسانات بیش از اندازه باشند، فیوزهای موجود قادر به کنترل کردن آن نبوده و در نتیجه سبب سوختن قطعات الکترونیکی در گیربکس می‌شود.
از این رو نمایندگی‌ها و شرکت‌های وارد کننده اغلب توصیه می‌کنند که سیستم صوتی یا برقی اضافه روی خودرو نصب نکنید زیرا سبب خروج از گارانتی می‌شود، این مورد دقیقا به همین علت است. نمونه بارز این اتفاق در خودروهای داخلی این هست که اغلب خانواده ۲۰۶ یا تندر ۹۰ که سیستم‌های صوتی روی خودرو نصب کرده‌اند، گاهی یکی از چراغ‌های عقب خودرو سوخته و کار نمی‌کند یا قطعات الکترونیکی مانند سنسورها و ... در موتور مدام می‌سوزند و چراغ چک روشن می‌شود. پس توصیه شرکت‌ها و نمایندگی‌ها در خصوص نصب سیستم جدی گرفته و اگر قرار است قطعه الکترونیکی به خودرو نصب کنید حتما به نمایندگی مراجعه کنید.

کد خبر: ۵۰٬۷۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha