۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷
تعاملات اردبیل با تجار مقیم ایتالیا افزایش می‌یابد
رئیس صمت اردبیل:

تعاملات اردبیل با تجار مقیم ایتالیا افزایش می‌یابد

اردبیل - رئیس سازمان صمت استان اردبیل گفت: تعاملات اردبیل با تجار مقیم ایتالیا افزایش می‌یابد و برای ارتقای فرش ایرانی این ارتباطات و همکاری‌ها می‌تواند نقش حائز اهمیتی ایفا کند.

به گزارش خبرنگار بازار، رامین صادقی ظهر پنجشنبه در جلسه ویدئو کنفرانس با میلان ایتالیا در محل سازمان صمت استان اظهار داشت: اهمیت به توسعه روابط اقتصادی اردبیل با کشورهای دیگر یکی از اولویت‌های اساسی برای توسعه برنامه‌های اقتصادی است که در این زمینه تاکنون اقدامات قابل توجهی در استان انجام یافته است.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت و تاریخ دیرینه فرش استان اردبیل و اهمیت استفاده از این بخش باید از ظرفیت‌های موجود برای بازاریابی و نیز توسعه صادرات استفاده شود که همکاری‌های لازم در این زمینه برای ارائه این قابلیت‌ها حائز اهمیت است.

رئیس سازمان صمت استان اردبیل ادامه داد: با توجه به این که درآوردن نقش و رنگ فرش‌ها در این استان نسل به نسل ارث یافته است باید این میراث ارزشمند را با نام استان به همگان معرفی کنیم و طبق سلایق و نیاز مشتری سهم صادراتی استان را در فرشبافی ارتقا دهیم.

صادقی بیان کرد: تأمین مواد اولیه فرش در این استان مشکلی ندارد و با توجه به این که کارگاه‌های خوب رنگرزی نیز در این استان داریم به همین دلیل می‌توانیم بازار فرش دستباف را به دست بگیریم و برای توسعه استان در حوزه فرشبافی حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم.

وی اظهار کرد: درصدد رفع مشکلات تولیدکنندگان و نیز اجرای برنامه‌های حمایت‌ها با استفاده از ظرفیت متخصصان بومی هستیم که این موضوع دستاوردهای بسیار زیادی را به دنبال خواهد داشت و می‌تواند چشم‌انداز توسعه استان را در آینده‌ای نزدیک ترسیم کند.

کد خبر: ۵۰٬۷۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha