۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
۵ مشکل فنی خودروهای هایما
چه کسانی از توقف تولید هایما ضرر کردند

۵ مشکل فنی خودروهای هایما

خودروهای هایما از بدو ورود به کشور دارای ضعف‌های فنی و حرکتی بودند که تاکنون با توقف تولید این برند در کشور برخی از ضعف‌های فنی همچنان پا برجاست. اولین نکته منفی که در زمان شروع حرکت آن را حس خواهید کرد، تاخیر حرکت خودرو است.

بازار؛ گروه خودرو: روزگذشته خبری مبنی بر توقف تولید خودروهای هایما اس ۵ و اس ۷ به دلیل عدم واردات قطعات و تجهیزات اصلی این محصول به دلیل تحریم‌های ظالمانه کشور است. بنابراین گروه صنعتی ایران‌خودرو تصمیم به تبدیل تعهدات باقی مانده خود دارد. در این راستا قرار هست که خودرو اس ۵ با دو محصول دیگر یعنی خودرو پارس مجهز به پیشرانه تی یو ۵ و پارس مجهز به گیربکس اتوماتیک و موتور تی یو ۵ تبدیل و تحویل مشتری شود. همچنین مشتریان خودرو اس ۷ می‌توانند دو محصول دنا پلاس و دنا پلاس توربوشارژر تحویل بگیرند. اما این مساله برای مشتریان خوش اقبالی به همراه دارد که در این گزارش سعی به بررسی این اقبال مشتریان که قصد استفاده و مصرف خودرو را دارند بپردازیم:


مشکلات فنی خودروهای هایما
خودروهای هایما از بدو ورود به کشور دارای ضعف‌های فنی و حرکتی بودند که تاکنون با توقف تولید این برند در کشور برخی از ضعف‌های فنی همچنان پا برجاست. اگر هر یک از خودروهای هایما را خریداری کرده و با آن حرکت کنید، اولین نکته منفی که در زمان شروع حرکت آن را حس خواهید کرد، تاخیر حرکت خودرو است. این پدیده را در صنعت خودرو افت لگ می‌گویند که دلیل این پدیده نیز عدم انطباق موتور و گیربکس خودرو با یک دیگر است. گاهی نیز خودروهای هایما در زمان حرکت در ابتدای شیب‌ها اگر توقف کرده و قصد حرکت داشته باشند، به سختی بالا خواهند رفت. نکته منفی دیگر این خودرو، مصرف سوخت بالای آن است که مشتریان را با چالش مواجه کرده است. درکنار تمام این موارد باید به صدای بسیار زیاد اویل‌پمپ(پمپ روغن) نیز اشاره کرد که اغلب رزونانس در موتور ایجاد کرده و مالکان خودروها را با مشکل صدای اضافی پیشرانه مواجه می‌کند. هندلینگ خودرو در زمان حرکت با آن در سر پیچ‌ها ضعیف بوده و حس نا امنی را به سرنشینان منتقل می‌کند.


چالش تامین قطعات خودروهای هایما
باتوجه به تحریم‌های ظالمانه علیه صنعت خودرو کشور، خودروهای که عمرکوتاهی در خط تولید دارند با مشکل تامین قطعه گیربانگیر هستند. بیشتر این خودروها از جمله هایما نیز علاوه بر مشکل تامین قطعه برای خط تولید با چالش تامین برای خدمات پس از فروش نیز مواجه است. هرچند که یکی از پارامترهای مهم خرید خودرو نگهداری از آن است، قیمت قطعات خودروهای هایما نیز به افزایش چشمگیر داشته که می‌تواند چالش خرید و تامین آن را برای مالک خودرو ایجاد کند. بیشتر قطعات این خودرو وارداتی از چین بوده و اگر خودرو با ایراد فنی جدی به ویژه در سیستم‌های موتوری و گیربکس مواجه شود، مالک باید در انتظار تامین آن از کشور چین باشد.  


محصولات داخلی یا چینی؟
باتوجه به خبر منتشر شده در خصوص محصولات هایما، باید گفت مشتریان واقعی با اقبال مواجه شدند. زیرا محصولاتی که گروه صنعتی ایران‌خودرو در طرح تبدیل قصد عرضه آن به مشتریان را دارد، از هر نظری نسبت به هایما بهتر بوده و در صنعت و بازار خودرو نیز با اقبال مناسب روبه‌رو بوده است. پارس با موتور تی یو ۵ هرچند که عملکرد فنی قابل قبولی ندارد، اما خدمات پس از فروش و نگهداری آن نسبت به هایما بهتر بوده است. ایمنی، شتاب و حرکت خودرو دنا پلاس نیز بهتر از هایما هست، اما هنوز در بازار نسخه توربو آن عملکرد قابل قبولی از خود نشان نداده است. با تمام این تفاصیل باید گفت متضرر اصلی این موضوع مشتریانی هستند که برای سود بیشتر از خرید خودرو، اقدام به ثبت‌نام خودروهای هایما کردند.  

کد خبر: ۵۰٬۴۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha