۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
دستگیری ۲۵ نفر از اعضای باند اختلال در بازار ارز و طلا
رئیس پلیس امنیت اقتصادی فاتب خبر داد

دستگیری ۲۵ نفر از اعضای باند اختلال در بازار ارز و طلا

گودرزی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی فاتب، از دستگیری ۲۵ نفر از اعضای اصلی معاملات فردایی و اختلال در بازار ارز و طلا خبر داد.

به گزارش بازار، سرهنگ علی ولیپور گودرزی در نشست خبری گفت: یکی از موضوع‌هایی که بازار ارز را ملتهب و قیمت‌های سکه، طلا و ارز را افزایش می‌داد، معاملات فردایی و تشکیل اتاق کاغذی بود و عده‌ای سودجو با سرمایه اندک با تشکیل اتاق‌های کاغذی، معاملاتی انجام می‌دادند که صرفا روی کاغذ بود.

وی افزود: جلسه هم اندیشی دادسرای اقتصادی، پلیس و بانک مرکزی برگزار شد و قرار شد برخورد جدی با این افراد صورت گیرد.

سرهنگ علی ولیپور گودرزی ادامه داد: معاملات فردایی کاملا غیرشرعی و غیرقانونی است، زیرا طلایی جا به جا نمی‌شود و فقط تفاوت قیمت پرداخت می‌شود.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فاتب گفت: از هفته قبل، این موضوع بررسی شد و ۵ نفر از اعضای اصلی این اتاق‌ها شناسایی و دستگیر شدند. همچنین ۲۰نفر از اعضای مزتبط با آن‌ها را دستگیر کردیم. این افراد در فضای مجازی، معامله می‌کردند.

سرهنگ، ولی پور گفت: این طرح با جدیت دنبال می‌شود و همه اعضای این باندها دستگیر می‌شوند.

وی درباره زمین خواری هم گفت: دو نفر متهم پس از ۵ سال دستگیر شدند. این افراد هزار نفر شاکی دارند و چند قطعه زمین را به صورت جعلی به چند نفر فروخته اند.

سرهنگ، ولی پور با اشاره به کالای قاچاق گفت: در روزهای اخیر، انباری با ۲۰۰ تن تنباکو قاچاق ساخت ترکیه شناسایی و انبار پلمب شد، ارزش اموال کشف شده بیش از ۴۰ میلیارد تومان رسید.

وی درباره داروهای غیرمجاز افزود: کارگاهی در جنوب تهران شناسایی شد که با ماده اولیه داروهایی ایرانی، داروهایی برای درد مفصل ساخته و با نشان‌های خارجی قصد فروش داشتند که دستگیر شدند.

هفته گذشته در چند انبار روغن نباتی جامد بیش از ۲۲ تن کشف شد که با هماهنگی قضایی به فروشگاه‌ها ارسال می‌شود.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فاتب گفت: در سال جاری ۱۲۰ دلال ارزی شناسایی و دستگیر شدند.

کد خبر: ۵۰٬۴۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha