۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
مصوبات جدید بورس به تقویت سمت تقاضا در بازار می‌انجامد
مدیرعامل تامین سرمایه «تمدن»:

مصوبات جدید بورس به تقویت سمت تقاضا در بازار می‌انجامد

خواجه نصیری، مدیرعامل تامین سرمایه «تمدن» گفت: با ظرفیت ایجاد شده ناشی از دو مصوبه جدید سازمان بورس، سمت تقاضا در بازار تقویت خواهد شد و امیدواریم اثرات مثبت این مصوبات از امروز نمایان شود.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، مدیرعامل تامین سرمایه تمدن با بیان مطلب بالا اظهار کرد: از امروز افزایش سقف خرید سهام صندوق‌های با درآمد ثابت با ارزش بیش از سیصد هزار میلیارد تومان به میزان ۵ درصد و نیز افزایش ظرفیت خرید از طرف نهادهای مالی تا ۱۵ هزار میلیارد تومان فراهم و اجرایی می‌شود.  

خواجه نصیری اضافه کرد: افزایش ضریب اعتبار مشتریان به ۳۰ درصد نیز علاوه بر افزایش ظرفیت سرمایه گذاری جدید اشخاص، موجب خروج بخش زیادی از سرمایه گذاران از وضعیت call margin می شود و فشار فروش در بازار را کاهش می دهد.

وی افزود: این ظرفیت‌ها می‌تواند با همراهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری موجب افزایش تقاضا و کاهش عرضه در بازار شود. امید است کلیه صندوق‌های سرمایه‌گذاری از این ظرفیت برای حمایت از بازار استفاده کنند؛ چرا که بازار سرمایه پر رونق و قوی، رمز موفقیت نهادهای مالی است.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده است که نهادهای مالی و سرمایه‌گذارانی که از این ظرفیت در بازار سرمایه در مواقعی که بازار نیاز به حمایت داشته است استفاده کرده اند در دراز مدت ضمن افزایش رونق و قدرت بازار برای سهامدان نهادهای مالی منافع مطلوبی ایجاد کرده‌اند.

کد خبر: ۵۰٬۳۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha