۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴
۸۸ هزار تن کالا از گمرکات گلستان صادر شد
مدیرکل گمرکات گلستان:

۸۸ هزار تن کالا از گمرکات گلستان صادر شد

اینچه برون- حسینی، مدیرکل گمرکات استان گلستان گفت: در هفت ماهه نخست سال حدود  ۸۸ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۵۵ میلیون دلار از گمرک اینچه برون صادر شد.

سید ابراهیم حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در هفت ماهه نخست سال ۸۷ میلیون و ۹۵۴ هزار و ۲۴۸ کیلوگرم کالا به ارزش ۵۵ میلیون و ۳۰۱ هزار و ۱۸۹ دلار از گمرک اینچه برون صادر شد.

وی افزود: همچنین در هفت ماهه نخست سال چهار میلیون و ۲۵۴ هزار و ۵۶۹ کیلوگرم کالا به ارزش حدود ۱۱ میلیون و ۱۸۸ هزار و ۹۲۵ دلار از گمرک اینچه برون وارد استان شد.

مدیرکل گمرکات گلستان درآمد وصولی گمرکات استان را در هفت ماهه  گذشته بیش از ۱۰۰ میلیارد و ۹۸۷ میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: قیاس میزان صادرات و واردات امسال با مدت مشابه سال قبل خیلی معنادار نیست.

وی توضیح داد: در سال گذشته به دلیل سیل به مدت دو ماه ارتباط ریلی و زمینی مرز اینچه برون با ترکمنستان و کشورهای آسیای میانه برقرار نبود و امسال هم در سه ماه نخست به دلیل شیوع کرونا صادرات و واردات از این مرز متوقف شد.

حسینی یادآور شد: مراودات تجاری از طریق ریل مرز اینچه برون از سوم تیرماه پس از چهار ماه توقف از سر گرفته شده است.

به گفته وی ماشین جوجه کشی، روغن خام، ژنراتور برق مهم‌ترین اقلام وارداتی و پنیر، پریفرم و پلی استایرن مهم‌ترین اقلام صادراتی در این مدت بوده است.

حسینی با بیان اینکه ترکیه، چین و ترکمنستان مبدآ واردات گلستان بودند، توضیح داد: عراق، ترکمنستان، افغانستان و قزاقستان مهم‌ترین بازارهای هدف صادراتی گلستان در هفت ماه گذشته بوده‌اند.

کد خبر: ۵۰٬۳۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha