۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱
تولید بیش از ۱۵ هزار تُن محصول هویج در شهرستان بستان‌آباد
مدیر ­جهادکشاورزی شهرستان بستان‌آباد خبر داد

تولید بیش از ۱۵ هزار تُن محصول هویج در شهرستان بستان‌آباد

بستان آباد- مدیر ­جهادکشاورزی شهرستان بستان‌آباد از تولید بالای ۱۵ هزار ­تُن محصول هویج در این شهرستان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، عزیز نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: شهرستان بستان‌­آباد از ظرفیت خوبی به لحاظ شرایط آب و هوایی و توان خاک زراعی برای کشت محصولات سبزی و صیفی مانند هویج و سیب‌­زمینی برخوردار است.

وی گفت: امسال در این شهرستان حدود ۳۰۰ هکتار از زمین‌­های زراعی به کشت این محصول اختصاص یافته که از این میزان سطح کشت بالغ بر۱۵ هزار تُن محصول هویج برداشت شده است.

نوروزی اضافه کرد: ارقام کشت یافته در این شهرستان شامل انواع بذور اصلاح شده مانند نانتس و محلی می‌باشد که میزان بذر کشت شده در ارقام اصلاحی ۳ تا ۵ کیلو و در ارقام محلی ۵ تا ۱۰ کیلوگرم در هکتار است و تولید این محصول موجبات اشتغال حدود یک‌هزار و ۵۰۰ نفر در این شهرستان را فراهم آورده است.

وی با طرح مسائل و معضلات کشاورزان منطقه از جمله پایین آمدن سطح منابع آبی و در نتیجه کاهش سطح زیر کشت و از طرفی پایین قیمت این محصول و عدم وجود بازارهای مناسب برای  فروش و دخالت واسطه‌ها و نیز کمبود صنایع تبدیلی مناسب با توجه به ظرفیت‌ های تولیدی شهرستان ابراز امیدواری کرد که حل این مشکلات باعث افزایش بهره‌ وری و ارزش افزوده و نیز افزایش اشتغال در این شهرستان شود.

کد خبر: ۵۰٬۲۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha