۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
ارزش معاملات مهر ماه تالار بورس منطقه ای فارس از مرز ۷ میلیارد ریال گذشت
در گفت و گو با بازار اعلام شد

ارزش معاملات مهر ماه تالار بورس منطقه ای فارس از مرز ۷ میلیارد ریال گذشت

شیراز- مدیر تالار بورس منطقه‌ای فارس گفت: در مهر ماه امسال ۵۸۹ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۷ میلیارد و ۲۴۵ ریال در بورس منطقه ای فارس مورد معامله قرار گرفت.

محمد کیامهر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه ۵۹۸  میلیون سهم در مهرماه و ۲۱ روز فعالیت مورد معامله قرار گرفته است، افزود: ارزش معاملات در تالار بورس منطقه ای فارس با متوسط ارزش روزانه خرید و فروش سهام طی این مدت ۳۵۴ میلیون و ۱۷ هزار ریال بوده است.

مدیر تالار بورس منطقه ای فارس افزود: مقایسه تعداد سهام و اوراق مشارکت معامله شده مهر ماه امسال نسبت به آمار مشابه سال گذشته نشان می دهد حجم سهام معامله شده ۲۱ درصد کاهش و ارزش ریالی معاملات ۱۰۵ درصد افزایش داشته است.

وی در خصوص ترکیب معاملات انجام شده افزود :بررسی ترکیب معاملات انجام شده حاکی از آن است که ۴۴ درصد ارزش معاملات مربوط به خرید سهام و ۵۶ درصد به فروش سهام اختصاص داشته است.

کیامهر با بیان اینکه در حال حاضر تعداد شرکت های استانی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار ۳۱ شرکت است یادآور شد: از این میان ۵ شرکت در بازار اول، ۱۱ شرکت در بازار دوم و ۱۵  شرکت در فرابورس قرار دارند.

مدیر تالار بورس منطقه ای فارس خاطر نشان کرد: در یک ماهه اخیر ۴۹ شرکت کارگزاری خدمات لازم را به سهامداران و متقاضیان ارائه داده اند که سرانه معاملات هر کارگزاری طی این مدت ۱۴۷ میلیون و ۸۶۴ هزار ریال و سرانه معاملات روزانه هر کارگزار  ۷۰۴۱ میلیون ریال بوده است.

کد خبر: ۵۰٬۱۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha