۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
۱۲۰ میلیون دلار کالا از استان سمنان صادر شد/ افزایش ۸ درصدی ارزش کالاهای صادراتی
مدیرکل گمرک استان سمنان:

۱۲۰ میلیون دلار کالا از استان سمنان صادر شد/ افزایش ۸ درصدی ارزش کالاهای صادراتی

سمنان- مدیرکل گمرک استان سمنان بابیان اینکه در شش ماه نخست سال جاری ۱۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار کالا از این استان صادرشده است، گفت: ارزش دلاری کالاهای صادراتی هشت درصد افزایش داشت.

به گزارش خبرنگار بازار، علی سعدالدین پیش از ظهر سه‌شنبه در جلسه ویدئو کنفرانسی کارگروه توسعه صادرات استان سمنان با اشاره به اینکه در شش ماه ابتدای سال جاری ۱۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار کالا از این استان به سایر کشورهای خارجی صادرشده است، اظهار داشت: ارزش دلاری کالاهای صادراتی نسبت به سال گذشته هشت درصد رشد داشته است.

وی با تأکید بر اینکه در این مدت ۱۱۶ هزار تن کالا از استان سمنان صادرشده است، افزود: میزان صادرات کالا ازنظر وزنی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد کاهش داشته است.

۶۲ درصد کالاهای صادراتی استان سمنان محصولات صنعتی است
مدیرکل گمرک استان سمنان با اشاره به اینکه با صادرات کالا از مبدأ استان یک هزار و ۶۷۳ اظهارنامه در اداره کل گمرک صادر شد، بیان کرد: کالاهای صادراتی استان از فروردین تا شهریور ۹۹ به ۳۷ کشور جهان صادر شد.

سعدالدین بابیان اینکه ۶۹ قلم کالا از سوی ۷۱ شرکت و واحد تولیدی استان سمنان صادرشده است، خاطرنشان کرد: ۶۲ درصد از کالاهای صادراتی محصولات صنعتی را شامل می‌شود که در سال جاری ۳۹ هزار و ۶۰۰ تن محصول صنعتی به ارزش ۷۴ میلیون دلار از استان به کشورهای مختلف جهان صادر شد.

وی با اشاره به اینکه چهار کشور افغانستان، عراق، ترکیه و امارات از مهم‌ترین کشورهای مبدأ در حوزه صادرات هستند، تصریح کرد: ۸۲ درصد از کالاهای صادراتی این استان به کشورهای نام‌برده ارسال شدند.

کاهش ۲۹ درصدی واردات کالا به استان سمنان
مدیرکل گمرک استان سمنان در ادامه با اشاره به وضعیت استان در حوزه واردات کالا بیان کرد: پنج هزار و ۵۱۷ تن کالا به ارزش ۲۴ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار از نقاط مختلف جهان به مقصد سمنان وارد شد.

سعدالدین از کاهش ۲۹ درصدی واردات کالا ازنظر وزنی نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: این در حالی است که میزان واردات کالا به استان سمنان ازنظر دلاری چهار درصد کاهش داشته است.

وی بابیان اینکه ارزش یک‌تن کالای صادراتی در استان سمنان به‌طور تقریبی یک هزار دلار است، یادآور شد: ارزش کالاهای وارداتی از نقاط مختلف جهان به استان چهار برابر کالاهای صادراتی است.

۱۱ میلیارد درآمد گمرک استان سمنان
مدیرکل گمرک استان سمنان با تأکید بر اینکه عمده کالاهای وارداتی به استان از کشورهای ترکیه، چین، ازبکستان، کره جنوبی و آلمان است، گفت: ۲۳۲ مورد اظهارنامه برای واردات کالا از سوی اداره کل گمرک در شش‌ماهه نخست سال جاری صادرشده است.

سعدالدین بابیان اینکه کالاهای وارداتی استان سمنان از ۱۵ کشور شامل ۷۹ قلم کالا از سوی ۳۲ شرکت است، ابراز کرد: درآمد اداره کل گمرک استان از صدور ضمانت‌های‌ گمرکی در این مدت ۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بود که به نسبت مدت مشابه سال گذشته درآمد گمرک از محل صدور ضمانت‌های گمرکی ۱۵ درصد کاهش‌یافته است.

کد خبر: ۵۰٬۱۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha