۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
سدهای استان سمنان مزیت اقتصادی گردشگری دارند/ اجرای طرح گردشگری در ۲ سد
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان:

سدهای استان سمنان مزیت اقتصادی گردشگری دارند/ اجرای طرح گردشگری در ۲ سد

سمنان- حیدریان، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان با بیان اینکه سدهای استان مزیت اقتصادی گردشگری دارند، گفت: اجرای طرح گردشگری در دو سد واقع در شهرستان‌های دامغان و شاهرود در دستور کار قرار گرفته است.

ایرج حیدریان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه استان سمنان از لحاظ اقلیم و شرایط جغرافیایی و طبیعی می تواند به بهترین میزبان گردشگران در منطقه بدل شود، بیان کرد: یکی از مزیت‌های اقتصادی گردشگری می تواند همین سدهای موجود در سطح استان باشد که زیبایی بسیاری دارند.

وی با بیان اینکه سدها به واسطه طبیعتی که در درون آن قرار گرفته‌اند می توانند جذابیت های فراوانی داشته باشند، بیان کرد: حس قرار گیری بر روی میلیاردها لیتر آب و همچنین قرار گیری در بین شکاف دره‌های کوه‌ها قطعاً جذابیت‌های زیادی برای گردشگران خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان با بیان اینکه از سرمایه گذاری برای گردشگری سدهای استان استقبال می شود، بیان کرد: ارزش‌های آبی، قایقرانی و اسکی روی آب و طبیعت گردی و ... می توانند منابع خوب اقتصادی در زمینه گردشگری استان سمنان و در درون سدها باشند.

حیدریان با بیان اینکه طرح‌های گردشگری آب و بهره‌گیری از ظرفیت سدهای استان در سدهای شهید شاهچراغی دامغان و سد مجن شاهرود اجرا می‌شود، تاکید کرد: این دو طرح می تواند آغازی بر یک تحول بزرگ در زمینه گردشگری محسوب شود.

به گزارش خبرنگار بازار، چندی پیش تفاهم نامه‌ ای با موضوع بهره‌گیری از ظرفیت‌های گردشگری سد های کشور  بین وزارتخانه‌های نیرو و میراث فرهنگی منعقد شده است.

کد خبر: ۴۹٬۹۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha