۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
ضرورت برخورد جدی با مسببان وضعیت آشفته و نامناسب بازار بورس
نماینده مردم مهاباد در مجلس مطرح کرد

ضرورت برخورد جدی با مسببان وضعیت آشفته و نامناسب بازار بورس

محمودزاده، نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی خواستار برخورد با مسببان وضعیت آشفته و نامناسب بازار بورس شد.

به گزارش بازار به نقل از خانه‌ملت، جلال محمودزاده در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۵ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی درباره وضعیت بازار سهام و عملکرد سازمان بورس و وزارت اقتصاد، گفت: عموما افراد در دنیا به دلیل ریسک کم بازار بورس و نقدشوندگی سریع به فعالیت در این عرصه می پردازند.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مقطع کوتاهی شاهد سرمایه گذاری زیاد مردم در بازار بورس بودیم که متعاقبا سود نیز به دست آوردند اما متاسفانه به دلیل عدم آمادگی زیرساخت های این حوزه دچار آشفتگی شدیم.

وی افزود: آموزش و فرهنگ سازی یکی از مقوله های زیرساختی برای فعالیت در بازار بورس به شمار می رود که مجموعه های ذیربط باید قبل از تبلیغات گسترده و جذب سرمایه های مردم نسبت به تحقق آن اهتمام ورزند.

محمودزاده اظهار کرد: شفاف سازی وضعیت شرکت های حاضر در بورس نیز اهمیت زیادی دارد زیرا مشاهده می شود برخی از شرکت های حاضر در بورس ورشکسته بوده و حتی وجود خارجی ندارند و این عامل موجب شد نقدینگی مردم به سمت شرکت های غیرفعال سوق پیدا کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، گفت: وزارت اقتصاد باید پاسخ دهد چرا قبل از فراهم کردن زیرساخت ها نقدینگی مردم را به سمت بازار بورس سوق داده است از این رو قبل از اصلاح ساختار این بازار باید با مسببان این وضعیت برخورد شود.

کد خبر: ۴۹٬۸۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha