۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۷
لزوم حمایت از تولید محصول ضدعفونی کننده بدون الکل
نایب رئیس مجلس تاکید کرد

لزوم حمایت از تولید محصول ضدعفونی کننده بدون الکل

قاضی زاده هاشمی، نایب رئیس مجلس، با بیان اینکه توسعه علم و فناوری برای کشور قدرت تولید می کند، بر لزوم حمایت از تولید محصول ضدعفونی کننده بدون الکل گروه داروسازی کیمیافام تاکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک با رئیس و پرسنل گروه داروسازی کیمیافام، با تقدیر از عملکرد و فعالیت این گروه، گفت: علم، دانش، خلاقیت و فناوری از عوامل تاثیرگذار در افزایش قدرت کشور است، تفاوت کشورهای پیشرفته با سایر کشورها نیز در همین است که آن ها سازوکار را برای گسترش دانش فراهم می کنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پس از شیوع بیماری کرونا و افزایش مصرف مواد ضدعفونی کننده الکل پایه، یکی از دغدغه ها این بود که استفاده از الکل برای پاکسازی سطوح و دست، تبعاتی را برای سلامت انسان ها به دنبال دارد، حال استفاده از محصول نانوسیل می تواند خطرات این حوزه را رفع کند.

وی بر لزوم حمایت از محصول ضدعفونی کننده بدون الکل گروه داروسازی کیمیافام تاکید کرد و گفت:  اگر به دنبال حمایت از این بخش هستیم، می توان صادرات محصولات ضدعفونی کننده الکل پایه را آزاد کرد، تا زمینه برای فعالیت و توزیع محصولات این گروه داروسازی فراهم شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر می رسد که جهان در ماه های آینده نیز با معضل بیماری کرونا مواجه هست، از این رو باید از سرمایه گذاران در حوزه تولید مواد ضدعفونی کننده و ماسک حمایت کرد.

در این نشست سیدمحمد پاک مهر نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان گفت: هدف از بازدید از این گروه داروسازی حمایت از تولید داخل و فعالان این بخش بود، خوشبختانه محصولات تولید شده در گروه داروسازی کیمیافام بسیار قابل قبول بوده و قطعا این محصولات در بازار جایگاه خوبی پیدا خواهد کرد، محصولات این کارخانه کاربردهای متنوع و متعددی دارد.

وی ادامه داد: از محصولات این کارخانه می توان در مراکز پزشکی استفاده کرد زیرا مواد ضدعفونی کننده بر پایه الکل حساسیت زا است،  از این رو استفاده از محصولات ضد عفونی کننده بدون الکل بسیار مفید است.

وی ادامه داد: باید برنامه‌ریزی به صورتی انجام شود که محصولات گروه داروسازی کیمیا فام هم صادر شده و هم در داخل توزیع شود، در این عرصه حمایت مجلس، دولت و بخش صنعت باید حمایتی باشد تا محصولات تولیدی صادر شده و کارخانه سود کسب کند تا در داخل، محصولات مذکور با قیمت منطقی عرضه شود.

در این نشست مدیران و پرسنل گروه داروسازی کیمیافام توضیحاتی را درباره نحوه فعالیت، عملکرد و برنامه های پیش روی ارائه کردند.

کد خبر: ۴۹٬۷۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha