۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶
کاهش شدید مصرف گوشت قرمز در ایران
رئیس شورای تامین کنندگان دام زنده خبر داد

کاهش شدید مصرف گوشت قرمز در ایران

پوریان، رئیس شورای تامین کنندگان دام زنده از وجود ۳۳۵ هزار راس گوساله پرواری و ۷۰ میلیون راس گوسفند در کشور خبر داد.

به گزارش بازار، «منصور پوریان» افزود: حال سئوال اینجاست چرا به رغم تمامی این تولیدات قیمت گوشت قرمز در بازار مصرف همچنان بالاست، افزود: این گرانی متاثر از عوامل مختلفی است و این عوامل هیچ وقت نگذاشته بازار گوشت به ثبات برسد.

وی اظهارداشت: تصمیماتی به تازگی از سوی توسط دامپزشکی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مبنی بر ممنوعیت جابجایی دام زنده در کشور اتخاذ شده است.

رئیس شورای تامین کنندگان دام زنده گفت: متاسفانه طی یک ماه گذشته بصورت بی رویه در تمامی شهرها و استان های کشور این اتفاق افتاد و سبب شده بازار با کمبود و جهش قیمت مواجه شود.

وی ضمن اشاره به اینکه سرانه مصرف گوشت در کشور به شدت پائین آمده است، افزود: بالا رفتن قیمت گوشت در حال حاضر به هیچ وجه منطقی نیست چرا که موجب ریزش بیش از حد مصرف کنندگان گوشت در جامعه خواهدشد.

پوریان اظهارداشت: قیمت منطقی هرکیلوگرم دام سبک در شرایط حاضر ۴۰ و دام سنگین ۳۵ هزار تومان است.

وی در ادامه با بیان اینکه کمبود دام و گوشت گرم درکشور وجود ندارد و ذخایر گوشت منجمد نیز در سردخانه ها کامل است، گفت: وقتی بازار خوبی داشته باشیم تولید نیز مطلوب خواهد بود و زمانی که تعادل در بازار به هم بخورد تولید نیز آسیب پذیرمی‌شود.

رئیس شورای تامین کنندگان دام افزود: قبل ازاینکه عرضه و تقاضا در گوشت قرمز دچار مشکل شود باید تدابیر و تصمیم‌های لازم و ضروری گرفته شود تا بازار دچار هیجانات کاذب نشود.

وی یادآورشد: هم اکنون قیمت ها با منطق مصرف کننده همخوانی ندارد که این مسئله باعث کاهش مصرف گوشت قرمز در کشور شده است.

کد خبر: ۴۹٬۶۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha