۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۹
مرکز فوریت‌های رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی مرکزی افتتاح شد
گزارش خبری؛

مرکز فوریت‌های رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی مرکزی افتتاح شد

اراک- آیین افتتاح مرکز فوریت‌های رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی مرکزی با حضور مسئولان و با طرح موضوعاتی مانند تحقق «جهش تولید» و میزان تسهیلات ارائه شده به صنایع برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بازار، پیش از ظهر دوشنبه مرکز شبانه‌روزی فوریت‌های بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاری استان مرکزی با حضور سید علی آقازاده، استاندار مرکزی و سعید جعفری کرهرودی، رئیس سازمان صمت استان مرکزی و جمعی از مسئولان در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افتتاح شد.

شعار «جهش تولید» طی سال جلری در مرکزی محقق شده است
استاندار مرکزی در این مراسم با اشاره به اینکه در سال جاری با توجه به همه تلاش ها و خدمات ارائه شده شعار «جهش تولید» محقق شده است اظهار داشت: با توجه به تحریم های ظالمانه و با توجه به فعالیت های صورت گرفته باید همه عوامل جهت استمرار این موفقیت تا پایان سال ادامه داشته باشد.

سید علی آقازاده افزود: چابک‌سازی و تسهیل امور اداری برای حل مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان یکی از اهداف برای راه اندازی این مرکز بوده است و راه اندازی این مرکز فرصت بسیار خوبی برای تولیدکنندگان محسوب می شود تا مشکلاتشان را بدون حضور یافتن در سازمان صمت و در هر ساعت شبانع روز رفع کنند.

وی عنوان داشت: در شش ماهه نخست سال جاری، استان در شاخص‌های اقتصادی، کارگری، فضای کسب و کار و تولید عملکردی بهتر از سال ۹۸ داشت به طوری که با ایجاد فضای کسب و کار در بازه زمانی مذکور، رتبه سوم کشور به استان مرکزی اختصاص یافته است.

طی دو سال اخیر ۷ هزار و ۴۹۶ میلیارد ریال تسهیلات نوسازی به صنایع مرکزی ارائه شده است
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز در آیین افتتاح مرکز شبانه‌روزی فوریت‌های بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاری استان مرکزی با بیان اینکه استان مرکزی در سال های ۹۷ و ۹۸ در خصوص تامین تسهیلات مطلوب بوده است، اظهار داشت: ۱۵۹ فقره پرونده در خصوص تسهیلات سرمایه در گردش استان مطرح شده و ۳۱۵ میلیارد تومان نیز در قالب تبصره ۱۸ به آنها پرداخت شده و در زمینه تسهیلات سرمایه ثابت، بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی و صنوف نیز هفت هزار و ۴۶۳ میلیارد تومان تقاضای تسهیلات ارائه شد که با توجه به سقف تسهیلات استان مرکزی، برای پاسخگویی به این رقم تسهیلات می‌توان از سهمیه باقی استان‌هایی که استفاده نکرده اند، بهره مند شد.

سعید جعفری کرهرودی  افزود: طی دو سال اخیر مبلغ هفت هزار و ۴۹۶ میلیارد ریال تسهیلات نوسازی به صنایع مختلف استان تزریق شده و بر اساس آمارهای موجود این میزان تسهیلات بیشتر از سهم برنامه‌ریزی شده استان پرداخت شده و در سال جاری هم  ۱۲۲ پرونده با درخواست پنج هزار و ۶۱۳ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده و ۲۲ واحد نیز ۷۲۵ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده اند.

کد خبر: ۴۹٬۶۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha