۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷
رشد بیش از ۹ درصدی تولید فولاد ایران
از سوی انجمن جهانی فولاد منتشر شد

رشد بیش از ۹ درصدی تولید فولاد ایران

بر اساس آمار انجمن جهانی فولاد درحالی که جهان افت ۳.۲ درصدی را تجربه کرده، ایران با رشد ۹ درصدی در تولید فولاد در ۹ ماهه نخست ۲۰۲۰ مواجه شده است.

به گزارش بازار به نقل از ایمیدرو، گزارش انجمن جهانی فولاد نشان می‌دهد تولید ۹ ماهه سال ۲۰۲۰ با رشد بیش از ۹ درصدی، از ۲۰.۸ میلیون تن فراتر رفت. در این مدت متوسط رشد تولید فولاد در دنیا با افت ۳.۲ درصدی همراه شد.

گزارش‌های اولیه انجمن جهانی فولاد از وضعیت تولید در ۶۴ کشور عضو، حاکی است که ایران توانسته از ابتدای ژانویه تا پایان ماه سپتامبر سال جاری، ۲۰ میلیون و ۸۲۲ هزار تن فولاد خام تولید کند که این رقم در برابر تولید ۱۹ میلیون تن مدت مشابه سال گذشته، رشد ۹.۳ درصدی پیدا کرده است.

در این مدت، تولید فولاد در دنیا به یک میلیارد و ۳۴۷ میلیون تن رسید که ۳.۲ درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است.

طی ۹ ماه سال جاری میلادی، کاهش تولید فولاد در اتحادیه اروپا ۱۷.۹ درصد، کشورهای مستقل مشترک المنافع (C.I.S) افت ۲.۵ درصد، آمریکای شمالی ۱۸.۲ درصد، آمریکای جنوبی ۱۳.۹ درصد، آفریقا ۱۶.۱ درصد، خاور میانه ۱.۹ درصد و اقیانوسیه ۲.۹ درصد بوده است.

از سوی دیگر در این گزارش برآورد شده که تولید فولاد خام ایران در ماه سپتامبر امسال به ۲ میلیون و ۲۶۰ هزار تن رسید که ۲.۲ درصد کمتر از ماه مشابه سال گذشته بوده است.

طی این ماه، اکثر نقاط جهان افت تولید را ثبت کرده اند به طوری که اتحادیه اروپا ۱۴.۱ درصد، کشورهای مستقل مشترک المنافع ۰.۳ درصد، آمریکای شمالی ۱۷.۴ درصد، آفریقا ۱۴ درصد، خاورمیانه ۱۱ درصد کاهش تولید را داشته اند. در این مدت، اما تولید فولاد در آسیا ۷.۴ درصد افزایش داشت.

در یک نمای کلی، متوسط رشد کشورهای عضو انجمن تولید کنندگان فولاد طی ماه مورد اشاره ۲.۹ درصد بوده است.

کد خبر: ۴۹٬۵۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha