۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۶
صادرات کالاها از گمرکات مازندران به ۸۴۲ هزار تن رسید
ناظر گمرکات مازندران:

صادرات کالاها از گمرکات مازندران به ۸۴۲ هزار تن رسید

نوشهر - ناظر گمرکات مازندران گفت: مازندران دروازه تجاری با کشورهای آسیای میانه و روسیه بوده و میزان صادرات آن از هزار و ۲۰۰ تن در سال ۶۵ به ۸۴۲ هزار تن در سال جاری رسیده است.

علی یوسفی منش در گفتگو با خبرنگار بازار از مازندران و گمرکات استان به عنوان دروازه تجاری با کشورهای آسیای میانه و روسیه نام برد و بر لزوم تقویت زیرساخت های گمرکی در استان تاکید کرد.

وی با عنوان اینکه کالاهای لوکس و مصرفی درصد کمی از کالاهای وارداتی به گمرکات استان را تشکیل می دهند، افزود: بیش ار کاالهای وارداتی به گمرکات مازدران از نواع کالاهای سرمایه ای و اساسی است.

وی پیشینه شروع فعالیت گمرک در مازندران را از ساال ۱۳۱۸ و در نوشهر اعلام کرد و گفت: مازندران با داشتن بنادری مانند نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار نقش موثری در ورود به بازارهای جهانی دارد.

یوسفی منش یاداور شد: این استان با داشتن قابلیت های مختلف در حوزه تجارت خارجی نظیر واردات، صادرات و ترانزیت نقش برجسته ای داشته است و میزان صادرات استان از هزار و ۲۰۰ تن در سال ۶۵ به بیش از ۸۴۲ هزار تن در ۱۰ ماهه سال جاری رسیده است.

ناظر گمرکات مازندران ادامه داد: ارزش میزان صادرات استان در سال ۶۵ از گمرکات استان بیش از ۵۸ هزار دلار بود و در سال جاری به بیش از ۱۸۳ میلیون دلار رسیده است.

وی افزود: همچنین میزان واردات کالاها به گمرکات استان در سال ۶۵ حدود ۳۱۷ هزار تن بود که به بیش از سه میلیون و۴۲۴ هزار تن رسیده است.

کد خبر: ۴٬۹۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha