۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
پرداخت وام ودیعه مسکن به ۶۰ هزار متقاضی
وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد

پرداخت وام ودیعه مسکن به ۶۰ هزار متقاضی

اسلامی، وزیر راه و شهرسازی از پرداخت وام ودیعه مسکن به ۶۰ هزار متقاضی واجد شرایط در کشور خبر داد.

به گزارش بازار، محمد اسلامی ضمن اشاره به ثبت نام ۲۰۰ هزار نفر در مرحله دوم ثبت نام وام ودیعه مسکن افزود: واجدین شرایط این مرحله پس از غربالگری به لیست ۴۳۰ هزار نفری مرحله اول اضافه و برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی خواهند شد.

وی اظهارداشت: در حال حاضر ۱۸۰ هزار پرونده به منظور دریافت وام ودیعه مسکن در بانک ها تشکیل شده و همینطور ۶۰ هزار نفر تاکنون موفق به دریافت این وام شده اند.

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: افتتاح ۱۱ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در هشت استان و بافت های فرسوده شهری، افتتاح ۴۰ هزار و ۱۸۰ واحد مسکن مهر در پردیس، واگذاری زمین برای ساخت ۱۳۵ هزار واحد به صورت گروهی به واجدین شرایط در قالب طرح اقدام ملی مسکن، معرفی ۲۵۳ هزار و ۵۰۰ واحد به واجدین شرایط به پروژه‌ها در قالب طرح اقدام ملی مسکن در ۳۱ استان کشور و شروع عملیات اجرایی ساخت ۱۵۷ هزار واحد مسکونی در قالب تفاهم ‌نامه‌ ها و طرح اقدام ملی مسکن با سرمایه‌گذاری ۲۴۶ هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۱,۵ میلیون نفر در کشور امروز با دستور رئیس جمهور بهره‌برداری و یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.

وی افزود: بطورکلی از ۱۱ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی که آماده و به مردم واگذار شد این واحدها مربوط به استان ‌های پیشتاز کشور است و باید از مسئولان و مدیران این استان‌ ها قدردانی کرد.

اسلامی اظهارداشت: طرح ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی در سال ۱۳۹۷ توسط رییس‌ جمهوری رونمایی شد که امروز کارهای نرم ‌افزاری، شناسایی و انتخاب زمین در نقاط مرغوب انجام شده و در عین حال ثبت نام متقاضیان واقعی صورت گرفته و وارد فاز اجرایی شده است.

وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی در راستای دستور رییس جمهوری مبنی بر ارائه زمین رایگان به مردم مطابق قانون در قالب قراردادهای ۹۹ ساله زمین را بدون دریافت وجهی به مردم واگذار می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: همچنین این وزارتخانه به دنبال انجام تمهیدات جایگزین مثل تامین آهن آلات، سیمان و دیگر اقلام با نرخ های مناسب تر است تا کمک کند قیمت تمام شده ساخت مسکن در کشور مهار شود.

وی افزود: خوشبختانه با بنیاد مستضعفان تفاهم شده از کارخانه های تولیدی این مجموعه نهاده های تولید ساختمان را با قیمت های مناسب تر و با شرایط اعتباری تامین تا نرخ تورم حباب گونه و کشنده در کشور بیش از این قیمت تمام شده تولید مسکن را متاثر نکند.

اسلامی یادآورشد: این وزارتخانه از انجام اقدامات تورم آفرین در حوزه مسکن به شدت پرهیز خواهد کرد.

کد خبر: ۴۹٬۳۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha