۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
آغاز عملیات اجرایی طرح اقدام ملی ساخت مسکن در اردبیل
مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی طرح اقدام ملی ساخت مسکن در اردبیل

اردبیل- حیدری، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با صدور پیش پروانه عملیات، احداث واحدهای طرح اقدام ملی ساخت مسکن از هفته آینده آغاز خواهد شد.

محبوب حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با اشاره به اتمام مسکن مهر و واگذاری واحدهای مسکن طرح اقدام ملی به متقاضیان اظهار کرد: در اردبیل ۴۱ هزار و ۳۷۸ واحد مسکن مهر اجرایی و عملیاتی شد تا این واحدها به متقاضیان واگذار شود.

وی تصریح کرد: تلاش کردیم تا واحدهای مسکن مهر را که دچار برخی از مشکلات شده بود، در مسیر کیفی سازی و ارتقا شرایط مطلوب در تکمیل و افتتاح سوق داده و رضایت شهروندان را در استفاده از این واحدها فراهم کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل با بیان اینکه در کنار اتمام مسکن مهر و بسته شدن پرونده این واحدها در استان طرح اقدام ملی را نیز با تامین زمین مورد نیاز آغازکردیم و تلاشمان بر این بوده تا با تحویل زمین رایگان در اردبیل و سایر شهرها ساخت و ساز در این حوزه انجام شود.
حیدری در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در شهر اردبیل راه و شهرسازی متولی اصلی اقدام ملی مسکن است که زمین مورد نیاز به صورت رایگان در اختیار تعاونی‌ها و ستاد اجرایی حضرت امام قرار گرفته تا ساخت واحدها آغازشود.

وی افزود: در سایر شهرهای استان بنیاد مسکن متولی ساخت مسکن اقدام ملی است که زمین مورد نیاز را تامین و تحویل آنها دادیم.

حیدری هزینه ساخت این واحدها را ۳۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: ۱۰۰ میلیون تومان از این رقم تسهیلات بانکی و ۲۰۰ میلیون تومان مابقی آورده اشخاص خواهد بود.

وی بیان کرد: در گام اول متقاضیان اقدام ملی مسکن باید ۴۰ میلیون تومان واریزی داشته باشند تا به تناسب واریزی ها شاهد ساخت واحدهای مسکونی و تحویل به موقع آن به شهروندان باشیم.

ستاد اجرایی فرمان امام ساخت ۵۵۰ واحد را در دستور کار قرار دارد
حیدری در ادامه اضافه کرد: با افتتاح حساب دو هزار متقاضی در اولویت واگذاری قرار دارند و ستاد اجرایی فرمان امام ساخت ۵۵۰ واحد و تعاونی های مختلف ادارات ساخت ۴۵۰ واحد را در دستور کار قرار دادند.

وی به ثبت نام اولیه ۱۳ هزار و ۲۴۰ نفر در طرح اقدام ملی اشاره کرد و گفت: هشت هزار و ۶۸۱ نفر واجد شرایط تشخیص داده شده و ازاین بین یک هزار و ۹۸۲ نفر اقدام به تشکیل پرونده کردند و تعداد کمی از آنها نیز ۴۰ میلیون تومان آورده اولیه را پرداخت کرده اند.

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل با قدردانی از حمایت‌های استاندار اردبیل به عنوان چهره عمرانی و کمک کار پروژه‌های عمرانی و اجرایی در استان بیان کرد: خوشحال هستیم که بیشترین توجه به مشخصات فنی و استانداردها در ساخت و ساز است که این نگاه استاندار اردبیل و اداره کل راه و شهرسازی را به اهمیت موضوع ساخت و ساز و ارتقا کیفیت آن می رساند.

تامین زمین رایگان برای طرح اقدام ملی مسکن
وی اضافه کرد: امیدواریم در زمانبندی تعیین شده ساخت واحد مسکن اقدام ملی به انجام برسد و ما در حال حاضر در همه شهرها زمین مورد نیازرا به صورت رایگان تأمین کردیم تا هزینه ساخت کاهش پیدا کند.

دبیر شورای مسکن اردبیل تصریح کرد: برای ما کیفیت ساخت واحدهای مسکونی بسیار با اهمیت است و طبق توافق با تعاونی‌ها و ستاد اجرایی امام سعی می کنیم تا کیفیت را فدای برخی از مسائل نکنیم.

وی فعالیت وزارت راه و شهرسازی را در کنار دستگاه‌های متولی در این زمینه یادآور شد و تصریح کرد: هیچ دغدغه ای در زمینه صدور مجوزهای قانونی از سوی شهرداری و نظام مهندسی و حتی پوشش بیمه‌ای کارگاه‌ها وجود ندارد و با صدور پیش پروانه عملیات احداث این واحدها از هفته آینده آغاز خواهد شد.

کد خبر: ۴۹٬۳۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha