۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲
فعالیت صادراتی۱۵۰ واحد تولیدی در مرکزی/ برخی اقدامات بخش دولتی مطلوب نبوده است
گزارش خبری؛

فعالیت صادراتی۱۵۰ واحد تولیدی در مرکزی/ برخی اقدامات بخش دولتی مطلوب نبوده است

اراک- چهل و ششمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان با حضور استاندار مرکزی و رییس اتاق بازرگانی اراک برگزار شد و در این جلسه عنوان شد که ۱۵۰ واحد تولیدی در مرکزی فعالیت صادراتی داشته اند.

به گزارش خبرنگار بازار، ظهر پنج شنبه چهل و ششمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی با حضور سید علی آقازاده، استاندار مرکزی، ناصربیکی رییس اتاق بازرگانی اراک، مدیران استان با دستور کار ارائه گزارش عملکرد شورای گفت و گوی استان از ابتدای سال ۹۸ تا پایان ۶ ماهه سال ۹۹، بحث و بررسی در خصوص بازنگری و تعیین اعضای رسمی و غیر شورای گفت و گوی استان مطابق با دستور العمل تشکیل و نحوه اداره جلسات شوراهای استانی گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و بررسی و تعیین تکلیف اراضی مشاع سرمایه گذاران به منظور تغییر کاربری در کارگروه معاونت استانداری مرکزی برگزار شد.

در حالی میلیون ها تُن کالا در گمرک باقی مانده که تولید کنندگان به آن نیاز دارند
استاندار مرکزی در این نشست با بیان اینکه تولید کنندگان و صادرکنندگان در سال جاری به دلیل تورم، معضلات ارزی، تحریم های ناجوانمردانه و افزایش بی حساب و کتاب قیمت ها با مشکلات زیادی روبرو بوده اند اظهار داشت: امسال به علت شیوع کرونا شرایط بسیار متفاوت بود.

سید علی آقازاده به نوسان قیمت کالاها و ارز و عدم صدور کالا و مواد اولیه از مبادی عادی و قانونی کشور اشاره کرد و افزود: در این شرایط باید به فعالان اقتصادی خدا قوت بگوییم و امیدواریم با توجه به سیاست های اتخاذ شده در حوزه ارز وضعیت به شکل مطلوب تری تغییر کند.

وی گفت: در حال حاضر میلیون ها تُن کالا در گمرک باقی مانده در صورتی که تولیدکنندگان به این کالاها نیاز دارند و باید بگوییم که بخش دولتی در برخی اقدامات نتیجه مطلوبی نداشته است و مشکلات برای صادر کنندگان و تولیدکنندگان نتیجه ناهماهنگی ها و بروکراسی های زائد بخش ها و دستگاه های اجرایی است.

۱۵۰ واحد تولیدی در استان مرکزی فعالیت صادراتی دارند
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی استان مرکزی نیز در این نشست با بیان اینکه در حال حاضر دو هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی در نقاط مختلف استان مرکزی وجود دارد که بیش از ۱۵۰ واحد آن فعالیت صادراتی دارند اظهار داشت: با توجه به مشکلات بروز کرده در حوزه های مختلف اقتصادی کشور هم صادرات فقط به چند کشور محدود شده است.

ناصربیکی با اشاره به اینکه با صادرات محدود فعلی نیازهای صادرکنندگان تامین نمی شود افزود: با توجه به کاهش ارزش پول ملی، سرمایه گذاران نسبت به آینده سرمایه گذاری نگران هستند و با وضعیت کنونی مشکلات عدیده شده اند.

بیکی با تاکید بر اینکه سرمایه گذار مستلزم سرمایه گذاری و تولیدکنندگان نیز به سرمایه نیاز دارند گفت: در حال حاضر سرمایه ها به سمت سرکه و ارز و طلا روانه شده است و سرمایه ای برای تولید باقی نمانده که این موضوع می تواند از ریشه برای اقتصاد و تولید سم باشد و بخش خصوصی در این رویه اقتصادی بیشترین صدمه را متحمل شده است.

کد خبر: ۴۹٬۲۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha