۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۵
سفرهای هوایی خاورمیانه تا سال ۲۰۲۴ احیا نمی‌شود
نایب‌رئیس منطقه‌ای انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی:

سفرهای هوایی خاورمیانه تا سال ۲۰۲۴ احیا نمی‌شود

الباکری، نایب‌رئیس منطقه‌ای یاتا معتقد است به دنبال شیوع کرونا، سفرهای هوایی منطقه خاورمیانه تا سال ۲۰۲۴ احیا نمی‌شود و در منطقه آفریقا نیز ممکن است تا سال ۲۰۲۳ به طول بینجامد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (یاتا) با اعلام اینکه روند احیای سفرهای هوایی در خاورمیانه و آفریقا پایین‌تر از آمار جهانی بوده است، دورنمای سفرهای هوایی این منطقه را تنزل داد.

محمدعلی الباکری، نایب‌رئیس منطقه‌ای یاتا برای منطقه آفریقا و خاورمیانه اظهار کرد: سفرهای هوایی منطقه خاورمیانه تا سال ۲۰۲۴ احیا نخواهد شد و آفریقا ممکن است تا سال ۲۰۲۳ به سطح پیش از شیوع ویروس کرونا بازگردد.

وی افزود: محدودیت‌های دولتی و قرنطینه‌ها، تقاضا برای سفرهای هوایی را ضعیف‌تر کرده است. خاورمیانه به دلیل هاب‌های بزرگ پروازهای بین‌المللی که در این منطقه وجود دارد یک سال دیرتر از آفریقا بهبود پیدا می‌کند.

خاورمیانه هاب‌های پروازهای بین‌المللی در دوبی و ابوظبی امارات متحده عربی و دوحه قطر دارد که برای پر کردن صندلی‌های پرواز به مسافران ترانزیتی متکی هستند.

تنزل دورنمای سفرهای هوایی احتمالاً به تقاضا برای سوخت جت در این منطقه آسیب خواهد زد به‌خصوص در امارات متحده عربی که در حدود ۳۰ درصد از تقاضای منطقه‌ای برای سوخت جت در سال ۲۰۱۹ سهم داشت.

پروازهای ایرلاین‌های خاورمیانه در هفته منتهی به ۱۱ اکتبر ۶۰ درصد کمتر از ابتدای سال ۲۰۲۰ بود. با این حال در مقایسه با کاهش ۹۲ درصدی در آوریل بهبود داشتند. در آفریقا پروازها در هفته منتهی به ۱۱ اکتبر ۵۶ درصد کمتر از ابتدای سال بود و پایین‌ترین رکورد مربوط به اواسط آوریل بود که پروازها ۹۶ درصد کاهش داشت.

هر دو منطقه عقب‌تر از بازار جهانی هستند که پروازها ۴۷ درصد کاهش در مقایسه با ابتدای سال داشته‌اند. یاتا در سپتامبر دورنمای سفرهای هوایی جهانی را هدف بازنگری منفی قرار داد و کاهش ۶۶ درصدی برای کل سال ۲۰۲۰ در مقایسه با سال ۲۰۱۹ را پیش‌بینی کرد.

بر اساس گزارش پلاتس، یاتا اعلام کرده است که مسافران هوایی در خاورمیانه امسال به حدود ۶۰ میلیون در مقایسه با ۲۰۳ میلیون در سال ۲۰۱۹ کاهش پیدا می‌کنند. شمار مسافران هوایی در آفریقا به ۴۵ میلیون در مقایسه با ۱۵۵ میلیون در سال ۲۰۱۹ می‌رسد.

کد خبر: ۴۹٬۲۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha