۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
کاهش شدید بهای نفت در بازار نیویورک

کاهش شدید بهای نفت در بازار نیویورک

پس از اعلام میزان نفت خام ذخیره سازی شده آمریکا توسط آژانس اطلاع رسانی انرژی این کشور بهای ‌نفت نیویورک به شدت کاهش یافت.

به گزارش بازار، در پی انتشار گزارش مربوط به میزان نفت خام ذخیره سازی شده آمریکا توسط آژانس اطلاع رسانی انرژی این کشور بهای ‌نفت در پایان معاملات بازار نیویورک به شدت کاهش یافت.  

در پایان معاملات نیویورک، بهای هر بشکه نفت خام سبک و ‌شیرین (وست تگزاس اینترمیدییت) هم که برای ‌قیمت گذاری نفت مصرفی ‌آمریکا، به کار ‌برده می ‌شود برای تحویل در ماه دسامبر با ۴.۱ دهم درصد معادل یک دلار و ۶۳ سنت کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به ۴۰ دلار و سه سنت رسید.

بهای نفت خام سبک ‌برنت (دریای شمال)، که ‌از آن به عنوان ‌یکی از مهمترین مراجع قیمت گذاری ‌ نفت داد و ستد شده در ‌بازار اروپا ‌استفاده می‌شود با ۳.۳ درصد معادل یک دلار و ۴۳ سنت کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به ۴۱ دلار و ۷۳ سنت رسید.

در پی انتشار گزارش آژانس اطلاع رسانی انرژی آمریکا که بر اساس آن میزان بنزین ذخیره سازی شده در هفته منتهی به ۱۶ اکتبر به طور چشمگیری، افزایش یافته است بهای دو شاخص عمده نفتی جهان، یعنی ‌نفت ‌خام سبک ‌برنت (دریای شمال) و ‌نفت خام سبک و شیرین شاخص ‌نیویورک، در پایان معاملات روز کاری پیشین به شدت کاهش یافت.

بر اساس گزارش آژانس اطلاع رسانی انرژی آمریکا میزان بنزین ذخیره سازی شده در هفته گذشته یک میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه افزایش یافته است. این در حالی است که کارشناسان مسائل مالی و اقتصادی که این خبرگزاری نظر آن‌ها را در این باره جویا شده بود پیش بینی کرده بودند که رقم این شاخص در این مقطع زمانی از سال یک و نیم میلیون بشکه کاهش یابد. انتشار این گزارش برای کارگزاران و سرمایه گذاران بازار نفتی که امید داشتند تقاضا برای نفت در سطح جهان افزایش یابد دلسرد کننده است. با این حال ذخیره سازی‌های تجاری نفت در این هفته یک میلیون بشکه کاهش یافته است.

استفن برناک [Stephen Brennock]کارشناس شرکت کارگزاری "پی ‌وی ام " (‌PVM‌) ‌ ‌که ‌ ‌داده ‌های پایه آماری ‌مربوط به ‌بازار ‌نفت و ‌انرژی را ‌ارائه می‌کند، در این باره ‌گفت قبل از انتشار این گزارش هفتگی، انتشار خبر افزایش موارد ابتلا به ویروس کووید-۱۹ و افزایش تولید نفت لیبی قیمت نفت در بازار جهانی را کاهشی کرده بود. در نتیجه انتشار گزارش آژانس اطلاع رسانی انرژی آمریکا نیز برای کاهش بیشتر قیمت نفت در بازار جهانی مزید بر علت شد.

قاره اروپا اکنون با موج دوم شیوع بیماری همه گیر ویروس کرونا ۲۰۱۹، مواجه شده است. این وضع چندین منطقه را مجبور کرد تا خود را قرنطینه کنند. هم اکنون ایرلند و ولز محدودیت‌های قرنطینه‌ای برای مهار بیماری همه گیر ویروس کرونا اعمال کرده اند و چند منطقه دیگر در اروپا نیز مانند مناطقی در فرانسه، لومباری و کامپانی در ایتالیا نیز مقررات منع آمد و شد اجرا کرده اند.

کارشناسان شرکت کارگزاری "جی بی سی انرجی" (JBC Energy) که در زمینه‌های نفتی و انرژی به مشتریان خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌دهد در این باره می‌گوید: محدودیت‌های قرنطینه‌ای برای مهار بیماری همه گیر ویروس کرونا برای تقاضا برای نفت در سطح جهان ویرانگر است. چون این محدودیت‌ها در حالی به اجرا گذاشته می‌شود که روند عرضه نفت به بازار جهانی نیز به طور مرتب در حال افزایش است. همچنان تولید نفت لیبی نیز اکنون از سرگرفته شده است. بر اساس گزارش‌های منتشر شده تولید نفت لیبی اکنون ۵۰۰ هزار بشکه افزوده شده است.

تولید نفت لیبی به علت درگیری‌های داخلی از بیش از یک میلیون بشکه در روز به کمتر از ۱۰۰ هزار بشکه در اوایل سال ۲۰۲۰ رسید.

کد خبر: ۴۹٬۲۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha