۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
ایجاد ۶۹ هزار فرصت شغلی در خراسان رضوی

ایجاد ۶۹ هزار فرصت شغلی در خراسان رضوی

مشهد- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در نیمه نخست امسال براساس اطلاعات سامانه وزارت کار و گزارش‌های واصله، نهادها و دستگاه‌های اجرایی مختلف موفق به ایجاد ۶۹ هزار و ۸۴۶ فرصت شغلی شدند.

به گزارش بازار به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رسولیان در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری خراسان رضوی اظهار کرد: این فرصت های شغلی از محل منابع قرض الحسنه بانکی، بنیاد مسکن، راه و شهرسازی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اصناف، مراکز کاریابی، معین‌های اقتصادی و شرکتهای تعاونی است.

وی ادامه داد: تابستان امسال نرخ مشارکت اقتصادی نیروی کار استان (۱۰ ساله و بیشتر) به میزان ۴۲.۴ درصد و نرخ بیکاری ۵.۷ درصد بود که در مقایسه با تابستان سال گذشته به ترتیب ۲ دهم درصد و ۲.۶ درصد کاهش یافت و تابستان امسال خراسان رضوی کمترین نرخ بیکاری را در کشور به دست آورد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: نگاه ویژه استاندار جدید استان نیز به حوزه طرح های اقتصادی و سرمایه‌گذاری و ظرفیت مرزها و معادن می‌تواند زمینه ساز توسعه اشتغال و کاهش بیشتر نرخ بیکاری در استان باشد زیرا وی از هر برنامه‌ای که منجر به اشتغال بخصوص در روستاها شود، حمایت می‌کنند.

وی افزود: منابع اعتباری خراسان رضوی در طرحهای اشتغالزای حوزه‌های مربوط به کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و مشاغل خانگی، پنج هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال با نرخ سود چهار درصد است که منابع بسیار خوبی بوده و باید بتوان با بهره گیری درست و به موقع آن اشتغال پایدار در استان ایجاد کرد.

رسولیان ادامه داد: ستاد تدابیر ویژه اقتصادی خراسان رضوی طرح های مربوط به مشاغل خانگی بویژه حوزه غذا را مصوب کرده است تا بتوان از محل اجرای آنها اشتغال خوبی ایجاد کرد.

کد خبر: ۴۹٬۲۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha