۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲
کارخانه سیمان گلستان به چرخه تولید بازگشت
فرماندار گالیکش:

کارخانه سیمان گلستان به چرخه تولید بازگشت

گالیکش- فرماتدار گالیکش گفت: با رفع مشکل زیست محیطی کارخانه سیمان پیوند گلستان به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش خبرنگار بازار، علی اصغر میرزایی پیش از ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فعالیت تنها کارخانه سیمان استان گلستان ۲۳ روز قبل به دلیل مشکلات زیست محیطی و با دستور دادستان شهرستان متوقف شده بود که با نصب فیلترهای جدید وارداتی از سرگرفته شد.

وی یادآور شد: مردم گالیکش از چند ماه قبل نسبت به گرد و غبار خروجی دودکش‌های کارخانه سیمان مستقر در محدوده نیلکوه انتقاد داشتند و همین علت، عاملی برای ورود مسئولان حفاظت محیط زیست و دستگاه قضایی استان به موضوع و تائید آلودگی زیست محیطی این واحد تولیدی شد.

فرماندار گالیکش با این توضیح که به سبب تعویض نشدن به‌موقع فیلترها آلودگی زیست محیطی ایجاد شده بود و در نهایت هفتم مهرماه فعالیت این واحد تولیدی متوقف شد، ادامه داد: از دو ماه قبل مهلت استقرار سیستم‌ مدرن غبارگیر و فیلتراسیون کارخانه سیمان این شهرستان پایان یافت و با وجود خرید این دستگاه‌ها از کشور آلمان، به سبب برخی موانع گمرکی امکان ترخیص تجهیزات فراهم نشد.

وی تصریح کرد: به سبب اهمیت موضوع با پیگیری مسئولان استانی و کشوری برای سرعت دادن به ترخیص فیلترها، در نهایت ۲۱ مهر ماه جاری این تجهیزات از گمرک ترخیص و به کارخانه سیمان شهرستان منتقل و کار تعویض و نصب آنها انجام شد.

میرزایی اضافه کرد: با نصب فیلترها از چهارشنبه (۳۰مهرماه) فعالیت کارخانه سیمان گالیکش طبق روال قبلی و بدون آلودگی زیست محیطی آغاز شد و اداره محیط زیست نیز به صورت آنلاین بر فعالیت این واحد تولیدی نظارت دارد.

وی به دغدغه‌ برداشت مواد معدنی از مناطق پیرامونی این کارخانه و نیلکوه هم اشاره و بیان کرد: طبق تعهدات کارخانه سیمان به زودی نقاط تخریب و برداشت شده در محدوده این واحد صنعتی تسطیح و نسبت به نهال‌کاری آن‌ از بالادست نیلکوه اقدام میشود.

کد خبر: ۴۹٬۲۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha