۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
وجود ۳ هزار کارفرما در استان مرکزی/ کانون کارفرمایی باعث بهبود فضای کسب و کار می شود
نایب رییس کانون کارفرمایی استان مرکزی:

وجود ۳ هزار کارفرما در استان مرکزی/ کانون کارفرمایی باعث بهبود فضای کسب و کار می شود

اراک- خلیلی، نایب رییس کانون کارفرمایی استان مرکزی با اشاره به وجود ۳ هزار کارفرما در استان گفت: کانون کار فرمایی نقش مهمی در بهبود فضای کسب و کار دارد.

علیرضا خلیلی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: کانون کار فرمایی تنها انجمن کارفرمایی در کشور است که به واسطه سازمان بین المللی کار (Ilo) زیر مجموعه سازمان ملل متحد است، این تشکل خصوصی به واسطه پایگاه جهانی خود می تواند ارتباطات خوبی را برای طرح معضلات کارفرمایان و بخش خصوصی برقرار کند ولی متاسفانه در کشور جایگاه و نقش خوبی برای کانون کارفرمایی دیده نشده است.

خلیلی با اشاره به اینکه هیئت مدیره کانون کارفرمایی در استان مرکزی از مجموعه نمایندگان تشکل های اقتصادی شکل گرفته است، گفت: این‌کانون در نظر داشت در بهمن و اسفند سال قبل همایش سه روزه با حضور کانون های سراسر کشور برگزار کند که به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد و این همایش بعد از اتمام‌ کرونا به میزبانی استان مرکزی برگزار خواهد شد.

این فعال بخش خصوصی افزود: به واسطه ارتباطات کانون کارفرمایی و اتاق های بازرگانی، تعامل این دو تشکل بخش خصوصی می تواند به بهبود فعالیت های کارفرمایان و حل مشکلات آنها کمک شایانی کند.

وی در خصوص بهبود جایگاه کانون کارفرمایی گفت:  هیئت های حل اختلاف مالیاتی و تامین اجتماعی باید جایگاه بهتری را برای کارفرمایان قائل باشند و متاسفانه در کشور ما دید حمایت از کارفرما وجود ندارد و در استان مرکزی بین دو تا سه هزار کارفرما وجود دارد ولی نقش این کارفرمایان نادیده گرفته می شود، در قانون بهبود مستمر کسب و کار نقش کمرنگی برای کانون کارفرمایی در نظر گرفته شده است و در مجلس گذشته تلاش کردیم‌ که نقش کانون را به لحاظ قانونی در قانون بهبود مستمر فضای کسب وکار بهبود ببخشیم که این امر هنوز محقق نشده است.

کد خبر: ۴۹٬۲۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha