۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳
اتاق بازرگانی اراک ۶۰ نماینده در هیئت های حل اختلاف مالیاتی و تامین‌ اجتماعی دارد
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک:

اتاق بازرگانی اراک ۶۰ نماینده در هیئت های حل اختلاف مالیاتی و تامین‌ اجتماعی دارد

اراک- بیکی، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک با اشاره به اینکه تشکیل کانون کارفرمایی در استان مرکزی کار بسیار سنجیده ای است، گفت: اتاق بازرگانی اراک ۶۰ نماینده در هیئت های حل اختلاف مالیاتی و تامین‌ اجتماعی دارد.

ناصر بیکی در گفتگو با خبرنگار بازار، در خصوص در خصوص نشست با اعضای هیئت‌ مدیره کانون کارفرمایی استان مرکزی، با اشاره به اینکه استان مرکزی پتانسیل های زیادی در حوزه های اقتصادی دارد که می تواند زمینه را برای فعالیت تشکلهای اقتصادی در حوزه های گوناگون فراهم آورد، اظهار داشت: وقتی تشکلهای بزرگ‌ استان در کنار اتاق بازرگانی هستند، باعث دلگرمی فعالان اقتصادی است.

بیکی در ادامه گفت: روسای تشکل های زیرمجموعه اتاق بازرگانی را مجددا به اتاق بازرگانی دعوت کردیم تا همانند قبل با برنامه ریزی و مذاکره از تشکلها حمایت شود چرا که بدنه مسئولیتی اتاق در دوره جدید در راستای حمایت از تشکلها برنامه های منسجمی دارد.

رییس اتاق بازرگانی اراک با اشاره به اینکه تشکیل کانون کارفرمایی در استان مرکزی کار بسیار سنجیده ای بوده است افزود: این کانون باید به محتوای کار هم دقت زیادی داشته باشد، چون می تواند با استفاده از پتانسیلها و اختیاراتی که دارد، کارهای بزرگی نیز در استان انجام‌ دهد.

وی با تاکید بر اینکه کانون کارفرمایان با حمایت سنجیده شده از کارفرمایان می تواند پرزنت بهتری از خود داشته باشد، گفت: روابط عمومی اتاق نیز آمادگی همکاری کامل برای معرفی این کانون و خدمات آن را دارد.

بیکی با اشاره به اینکه ارتباط اتاق بازرگانی به دلیل داشتن نماینده در هیئت های حل اختلاف مالیاتی و تامین اجتماعی، باید با کانون کارفرمایی بهتر از قبل باشد عنوان داشت: یکی از نکات مثبت ارتباط مستمر کانون کارفرمایی و اتاق بازرگانی می تواند تلاش در جهت شناسایی و انتخاب افراد متخصص و کارشناس برای حضور در هیاتهای حل اختلاف مالیاتی و تامین‌اجتماعی باشد.

وی در ادامه اشاره کرد: یک‌ نسخه از پرونده های طرح شده در هیات های حل اختلاف مالیاتی باید در اختیار نمایندگان اتاق باشد و کارفرما حق دارد با نماینده خود قبل از جلسه حل اختلاف مشورت کند. اتاق بازرگانی بیش از ۶۰ نماینده در هیئت های حل اختلاف مالیاتی و تامین‌ اجتماعی دارد، به همین دلیل لازم‌ بود کمیسیونهای تامین اجتماعی و مالیاتی را برای پیشبرد اهداف مجددا راه اندازی کنیم.

رییس اتاق بازرگانی اراک افزود: اتاق بازرگانی در نظر دارد در بحث قوانین برای افزایش دانش نمایندگان‌ خود در هیئت های حل اختلاف دوره های آموزشی برگزار کند و در دعاوی در حوزه تامین‌ اجتماعی و مالیاتی، کانون کارفرمایی می تواند حمایت خوبی از  کارفرمایان داشته باشد که این نیازمند برنامه ریزی هدفمندی است و باید بگوییم که کمیسیون تشکلها سابقا فعالیت بسیار خوبی داشت و در این‌ دوره از هیات رییسه مجددا احیا شد.

بیکی در پایان افزود: در قانون و مقررات کشوری برای اتاق های بازرگانی به صرف قانون اختیارات زیادی نداده اند و اکثر اختیارات صرفا به صورت بخشنامه و دستور العمل است. در حال حاضر هشت انجمن به صورت رسمی در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی داریم که سه سال پیاپی تغییری در این ترکیب نداشته اند و این موضوع طبق بخشنامه قانونی نیست چرا که این انجمن ها باید سالیانه تغییر کنند و در سالجاری این تغییرات انجام شد. در جلسات شورای گفتگوی از انجمن های قبلی هم دعوت خواهد شد ولی طبق قانون فقط هشت انجمن حق رای دارند، لذا با توجه به اینکه در کانون کارفرمایان از حوزه صنعت، کشاورزی، بازرگانی و معدن وجود دارد حضور این کانون در جلسات شورای گفتگو و تمام کمیسیون ها می تواند مثمر ثمر باشد.
 

کد خبر: ۴۹٬۲۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha