۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰
بستر لازم برای اجرای طرح‌های مسکن ملی و نوسازی بافت فرسوده وجود ندارد
مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران:

بستر لازم برای اجرای طرح‌های مسکن ملی و نوسازی بافت فرسوده وجود ندارد

باقرپور، مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران بیان کرد: در دولت‌های آقای روحانی، دو طرح نوسازی بافت فرسوده شهری و طرح مسکن ملی مطرح شدند که هر دوی این طرح‌ها دارای بستر و زیرساخت مناسب جهت اجرا نیستند.

به گزارش بازار، خشایار باقرپور، مدیرعامل تعاونی‌های عمرانی شهر تهران با تصریح بر اینکه مشکلات حوزه مسکن نوظهور نیستند، گفت: باید به مشکلات حوزه مسکن نه مقطعی که فرآیندی نگاه شود، زیرا مسائل حوزه مسکن همیشه وجود داشته است و مردم جامعه با آن درگیر بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه معماری و ساخت و ساز در کشور به بیش از ۵ هزار سال قبل از میلاد مسیح بر می‌گردد، اظهار کرد: در آن دوران، ساخت و ساز بر سه اصل استحکام، آسایش و گسترش به تناسب نیاز پایه گذاری شده بود.

وی به دوران معاصر اشاره و بیان کرد: در دهه ۳۰ هجری شمسی، با پدیده مهاجرت به شهرها مواجه بودیم و برنامه سوم عمران از سال ۱۳۴۲ تا ۱۳۴۶ مسئله مسکن به طور ویژه مورد توجه قرار گرفت، اما متاسفانه نقاط ضعف این برنامه بیشتر از نقاط قوت آن بود و شاخص‌هایی که در مسکن دیده بودند، ناکافی بود.

مدیرعامل تعاونی‌های عمرانی شهر تهران با بیان اینکه در چهل سال انقلاب اسلامی، تغییرات شگرفی در سیاست گذاری‌های بخش مسکن، شاهد بودیم، اظهار کرد: در دهه ۶۰ به دلیل مسائلی مانند جنگ و تخریب واحدهای مسکونی، نه تنها این برنامه‌ها اجرا نشد، بلکه با پدیده مهاجرت مضاعف از مناطق جنگی را نیز مواجه شدیم که سبب کمبود مسکن در مناطق مرکزی شد.

وی با تصریح بر اینکه به مسئله مسکن در دو دهه اخیر نگاه سیاسی نشده است، گفت: با تغییر دولت‌ها، سیاست گذاری‌ها تغییر نکرده است، اما اساسا یک فرایند اشتباه و غلطی را طی کردیم. طرح مسکن مهر قطعا یک طرح مفید و موثر بود هر چند در اجرا اشتباهاتی وجود داشت.

باقرپور به دولت یازدهم و دوازدهم اشاره و بیان کرد: در دولت‌های آقای روحانی، دو طرح نوسازی بافت فرسوده شهری و طرح مسکن ملی مطرح شدند که هر دوی این طرح‌ها دارای بستر و زیرساخت مناسب جهت اجرا نیستند و به نوعی شاهد یک تناقض در هدف گذاری و سیاست گذاری مسکن هستیم. عدم نظارت دقیق بر اجرای این طرح‌ها، یکی از دلایل دیگر برای عدم اجرایی شدن دو طرح مذکور بود.

کد خبر: ۴۹٬۱۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha