۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۵:۳۰
۶۰ درصد واحدهای تولیدی، صنایع معدنی هستند/ تعیین تکلیف واحدهای تحت تملک بانک ها
مدیرعامل شهرک های صنعتی خراسان جنوبی در گفتگو با بازار:

۶۰ درصد واحدهای تولیدی، صنایع معدنی هستند/ تعیین تکلیف واحدهای تحت تملک بانک ها

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان جنوبی، گفت: حدود ۶۰ درصد واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان، در زمینه تولید صنایع معدنی فعالیت دارند و پودر بنتونیت، کنستانتره مس، کاشی، سرامیک، چینی بهداشتی و خاک های صنعتی تولید می کنند.

سجاد صفری؛ بازار: «مهدی پارسا» در گفتگو با خبرنگار بازار در پاسخ به این پرسش که چند شرکت و نواحی صنعتی در سطح شرکت های استان، فعالیت دارند؟ اظهار داشت: در سطح شرکت شهرک های صنعتی استان، تعداد ۲۳ شهرک و نواحی صنعتی فعالیت دارند که تعداد ۳۴۹ واحد تولیدی و صنعتی در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان، فعالیت دارند.

وی افزود: تعداد ۶ هزار و ۸۰۰ نفر در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان به کار مشغول هستند و بالغ بر ۶۰ درصد از تعداد ۳۴۹ واحد تولیدی و صنعتی استان، فعال و نیمه فعال هستند و مابقی واحدها تعطیل و غیرفعال هستند.

پارسا تصریح کرد: طبق برنامه ریزی های انجام گرفته، مقرر شده است که تا پایان سالجاری، تعداد ۲۰ واحد تولیدی راکد مستقر در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان به چرخه تولید بازگردانده شوند که تاکنون، تعداد ۱۱ واحد تولیدی راکد به مدار تولید برگشته اند و تا پایان سال ۹۹ نیز، ۹ واحد تولیدی راکد دیگر، وارد مدار تولید می شوند.
 
بیشتر واحدهای تولیدی، صنایع معدنی هستند
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان جنوبی در پاسخ به این پرسش که بیماری کرونا تاکنون، چه تاثیری بر فعالیت واحدهای تولیدی استان، گذاشته است و آیا واحدی به دلیل شیوع بیماری کرونا تعطیل شده است؟ به بازار، گفت: بدون شک، شیوع بیماری کرونا در کشور، بر نحوه فعالیت واحدهای تولیدی و کسب و کارهای کشور، تاثیر منفی گذاشت و واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان خراسان جنوبی همانند بقیه کسب و کارها تحت تاثیر این ویروس قرار گرفتند. لازم به ذکر است، شیوع بیماری کرونا منجر به تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان خراسان جنوبی نشده است.

پارسا اظهار داشت: به دلیل اینکه، واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان، بیشتر به صنایع معدنی و ساختمانی اختصاص دارند بنابراین، کمتر تحت تاثیر این بیماری قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: با شیوع بیماری کرونا در کشور، برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان تغییر کاربری دادند و در زمینه تولید مواد ضدعفونی کننده، مواد شوینده و ماسک فعالیت خود را شروع کردند که ۳ واحد در زمینه تولید مواد ضدعفونی و شوینده فعال شدند و ۴ واحد دیگر، در زمینه تولید ماسک فعالیت خود را آغاز کردند و به کار مشغول هستند.

افغانستان بازار صادراتی واحدهای تولیدی
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان جنوبی در پاسخ به این پرسش که چه تعداد از واحدهای تولیدی و صنعتی استان در زمینه تولید صنایع معدنی فعالیت دارند؟ به بازار، گفت: حدود ۶۰ درصد از تعداد ۳۴۹ واحد تولیدی و صنعتی مستقر در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان، در زمینه تولید صنایع معدنی فعالیت دارند.

پارسا اظهار داشت: صنایع معدنی استان، پودر بنتونیت، کنستانتره مس، کاشی، سرامیک، چینی بهداشتی و خاک های صنعتی تولید می کنند و بازار صادراتی واحدهای تولیدی و صنعتی استان، کشور افغانستان است.

تعیین تکلیف واحدهای تولیدی تحت تملک بانک ها
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان جنوبی در پاسخ به این پرسش که برای ورود سرمایه گذاران جدید به عرصه تولید چه مشوق هایی برای آن ها مدنظر دارید؟ به بازار، گفت: برای ورود سرمایه گذاران جدید به عرصه تولید، زیرساخت های لازم در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان فراهم شده است.

پارسا اظهار داشت: سرمایه گذارانی که قصد دارند در عرصه تولید فعالیت کنند اراضی بصورت اقساطی در اختیار آن ها قرار می گیرد و حداکثر ۳۰ درصد قیمت اراضی از آن ها بصورت نقد دریافت می شود و مابقی در اقساط ۳۶ ماهه تا ۴۸ ماهه از آن ها اخذ خواهد شد که نحوه واگذاری اراضی، بصورت اقساطی، در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان، متفاوت است.

وی با اشاره به واحدهایی که تحت تملک بانک ها هستند، گفت: واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان که قبلا در تحت تملک بانک ها قرار داشتند همگی، تعیین تکلیف شدند و در حال حاضر، در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان واحدی نیست که تحت تملک بانک های استان باشد.

پارسا در پایان، بیان کرد: واحدهایی که تحت تملک بانک های استان قرار داشتند به سرمایه گذاران جدید و صاحبان قبلی آن ها واگذار شده اند و برخی از واحدهای تولیدی نیز، تغییر کاربری داده اند.

کد خبر: ۴۹٬۰۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha