۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰
ایجاد پلیس اقتصادی استان سمنان خیلی دیر؛ سرنخ گم شده است
در گفت‌وگو با بازار تاکید شد؛

ایجاد پلیس اقتصادی استان سمنان خیلی دیر؛ سرنخ گم شده است

شاهرود- نیک‌خو، یک کارشناس بابیان اینکه روز گذشته خبر ایجاد پلیس اقتصادی در استان سمنان برای کنترل بازار اعلام شد که باید گفت متأسفانه این کار بسیار دیر و خیلی کم اثر است، گفت: سرنخ برخی گرانی‌ها اصلاً در استان نیست که مسئولان بخواهند آن را با کارهای پلیسی رفع کنند.

محمدرضا نیک‌خو در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، بابیان اینکه روز گذشته خبر ایجاد پلیس اقتصادی در سطح استان سمنان شنیده شد که این خبر شگفتی‌ها را به دنبال داشت، بیان کرد: ابتدا باید گفت که این طرح بسیار دیر صورت گرفته است یعنی اگر قرار بود کاری را پلیس اقتصادی بتواند در بازار کند حداقل باید سه سال پیش این امر صورت می‌گرفت نه امروز که تمام قیمت‌ها رشد خود را کرده‌اند.

وی افزود: موضوع دوم این است که این پلیس اقتصادی با شرح وظایفی که دارد شامل کمک به نظم دهی بازار، مقابله با التهاب و ... بسیار کم اثر خواهد بود زیرا اصلاً ریشه و سرنخ گرانی‌ها در این استان نیست که پلیس بتواند در آن از درون استان مقابله کند.

سرنخ گم شده است
این کارشناس اقتصادی بابیان اینکه پلیس ناخودآگاه به ذهن مسائل ضربتی را یادآوری می‌کند یعنی کارهای سریع و باقدرت برای اثر دهی سریع و زودبازده درنتیجه باید پلیس اقتصادی نیز چنین کارکردی داشته باشد، بیان داشت: بنده لااقل معتقد هستم در این بازه چنین برخوردهایی جواب نمی‌دهد زیرا مصداق گم کردن سرنخ است.

نیک‌خو بابیان اینکه برخورد با متخلفان وقتی جواب می‌دهد که از بالا به پائین باشد و نه از پائین به بالا، بیان کرد: مغازه‌داری که مثلاً قیمت مرغ را به‌جای ۲۴ هزار تومان ۲۷ هزار تومان می‌فروشد واجب برخورد تر است یا آن دلالی که نهاده‌های طیور را در بازار می‌فروشد آن‌هم توسط مافیایی در پایتخت!

وی بابیان اینکه امروز آب از سر گذشته است و نوشداروها کماکان عمل نخواهند کرد، افزود: پلیس اقتصادی تنها می‌تواند با اخلالگران خرده‌فروشی‌های سطح استان سمنان مقابله کند که اتفاقاً کمترین مشکل را آنان در بدنه اقتصاد استان سمنان آفریده‌اند زیرا سرنخ مشکلات جای دیگر و در دستان کسانی دیگر است.

نارضایتی کاسبان از وضعیت گرانی در بازار
این کارشناس اقتصادی بابیان اینکه کسبه هم مانند یک کارمند، زن و بچه‌دارند و می‌خواهند آنان را سیر کنند، گفت: شرایط امروز به‌گونه‌ای است که کاسبان همگی نارضایتی‌های فراوانی از شرایط دارند و در مقابل زندگی کارمندان نیز بدتر از کسبه! لذا برخورد باکسانی که از روی اجبار و ناچاری برای سیر کردن شکم زن و بچه‌هایشان تلاش می‌کنند دقیقاً پاک کردن صورت‌مسئله و ناتوانی مسئولان در برخورد و رفع موضوعات است.

نیک‌خو بابیان اینکه اتفاقاً پلیس اقتصادی باید از همین ادارات مرتبط با اقتصاد ما مثل جهاد و صمت و ... شروع کند، بیان داشت: دستگیری مدیرکل و معاونان در محیط زیست، دستگیری دو نفر در ورزش و جوانان دستگیری سه نفر در میراث فرهنگی و موارد مشابه نشان می‌دهد که اتفاقا پلیس بیشتر باید حواسش به درون ادارات ما باشد تا مردم!

وی افزود: امروز چه کسی می‌داند نهاده‌های دامی که توسط جهاد اعلام می‌شود کجا توزیع می‌شوند که تمام شرکت‌های خوراک دام از کمبود آن نگران هستند و حتی دامداران دام‌هایشان را به کشتار می‌دهند زیرا نمی‌توانند آنان را سیر کنند؟ بهتر نیست پلیس اقتصادی به این مسائل بپردازد؟

کد خبر: ۴۹٬۰۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha