۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۸
تشکیل اتاق فکر تعاون با هدف آسیب‌شناسی ضروری است
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی:

تشکیل اتاق فکر تعاون با هدف آسیب‌شناسی ضروری است

تبریز- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی، بر ضرورت تشکیل اتاق فکر تعاون با هدف آسیب‌شناسی بخش تعاون و اولویت‌بندی و سیاستگذاری برنامه‌ها با رویکرد جهش تولید تاکید کرد.

به گزارش بازار، حسین فتحی روز سه شنبه در نخستین جلسه اتاق فکر تعاون که با حضور رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی و اتحادیه تعاونی‌های دانش‌بنیان،  برگزار شد با تبیین نقش اتاق فکر تعاون در ایجاد نوآوری، خلاقیت و ایفای نقش تعاونی ها در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، افزود: تعاون یکی از بخش‌های مهم و اثرگذار کشور است و تشکیل اتاق فکر تعاون در هم‌افزایی، همفکری و نوآوری و ایجاد بستر لازم در توسعه و حفظ و بقا جامعه می تواند نقش مهمی را ایفا کند.

وی با بیان رویکرد مهم تعاون در تصمیم سازی و توسعه اقتصادی خاطرنشان کرد: تعاون اثرگذار و گره گشای بخش های اقتصادی است و اتاق فکر می تواند نقش بسیار مهمی در افزایش ظرفیت های این بخش در اقتصاد داشته باشد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه اصلاح بخش تعاون در حال بررسی است، اظهار کرد: اصلاح قانون تعاون منجر به جهش تولید می‌شود.

فتحی تشکیل اتاق فکر تعاون و برگزاری نخستین جلسه را گامی مهم در تعیین مسیر حرکت به سمت تعالی و توسعه تعاونی‌های دانش بنیان و نوآور توصیف کرد و افزود: اتاق فکر زمینه هدف‌گذاری و بیان مشکلات، موانع، تهدیدات و فرصت های این بخش را مشخص و فرصت مناسبی را برای ارائه راه حل ها و تقویت این بخش فراهم می سازد.

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه پارک ها به رغم نوپا بودن، پویا هستند، خاطرنشان کرد: شرکت های دانش بنیان در هر حوزه ای می‌توانند باری از دوش مردم بردارند.

عبدالرضا واعظی با اشاره به اقدامات پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در سال گذشته، گفت: شناساندن پارک و ارایه ظرفیت های آن به صنایع و مسوولان، افزایش بودجه پارک از ۴.۵ میلیارد تومان به ۱۴ میلیارد تومان و ارتقا به رتبه هشت از رتبه ۲۵ از جمله عملکردها و دستاوردهای پارک استان است.

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، افتتاح دپارتمان «تجاری سازی و بازاریابی» را از جمله تحولات روبه رشد در حوزه علم و صنعت نام برد و گفت: سود شرکت های دانش بنیان از صنایع چشمگیر است به طوری که در سال گذشته رقم قراردادهای شرکت های مستقر در پارک حدود چهار میلیارد تومان بود.

کد خبر: ۴۸٬۸۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha