۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
ایجاد اشتغال برای ۱۴۵ نفر در بخش معادن استان سمنان
معاون سازمان صمت سمنان خبر داد:

ایجاد اشتغال برای ۱۴۵ نفر در بخش معادن استان سمنان

سمنان- معاون معادن و صنایع معدنی سمنان از ایجاد اشتغال برای ۱۴۵ نفر در بخش معادن این استان خبر داد و گفت: در شش ماه ابتدای سال جاری میزان اشتغال ایجادشده در معادن استان نسبت به سال گذشته ۱۱۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد فروهر در گفتگو با خبرنگاران پیش از ظهر سه‌شنبه به میزبانی دفتر خود ضمن بیان اینکه در شش ماه ابتدای سال جاری ۱۴۵ نفر در بخش معادن استان سمنان مشغول به کار شدند، اظهار داشت: این میزان اشتغال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی با تأکید بر اینکه در این مدت ۴۸ فقره مجوز معدنی در استان سمنان صادر شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد مجوز، ۲۱ فقره پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری ۹۳ میلیارد ریال در این استان صادر شده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان بابیان اینکه این میزان پروانه ازنظر تعداد ۵۰ درصد و ازنظر سرمایه‌گذاری صورت گرفته ۵۳ درصد رشد داشته است، افزود: ۱۸ فقره پروانه اکتشاف و ۹ فقره گواهی کشف با هزینه عملیات اکتشاف ۲۳ میلیارد ریال است.

فروهر با اشاره به اینکه استان سمنان با استخراج سالانه ۲۱ میلیون تن انواع مواد معدنی یک استان مستعد ازنظر منابع معدنی است، یادآور شد: سیلیس، آهک، گچ، سولفات سدیم، نمک، منگنز، آهن، مس و غیره از مهم‌ترین منابع معدنی این استان به شمار می‌روند.

وی گفت: ۶۲۶ معدن در استان دارای پروانه بهره‌برداری فعالیت می‌کند که بیش از ۵۸۰ میلیون تن ذخیره قطعی این معادن است.

کد خبر: ۴۸٬۷۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha