۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
برنامه‌ریزی برای صادرات ۳.۸ میلیارد دلاری آذربایجان‌شرقی در سال‌جاری
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی خبر داد

برنامه‌ریزی برای صادرات ۳.۸ میلیارد دلاری آذربایجان‌شرقی در سال‌جاری

تبریز- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی ارزش صادرات کالاهای غیرنفتی از مبادی گمرکی استان در ۶ ماهه امسال، گفت: پیش بینی می‌شود صادرات غیرنفتی به میزان ۳۲.۸ میلیارد دلار در کشور محقق شود و در برش استانی تحقق صادرات ۳.۸ میلیارد دلاری برای استان برنامه‌ریزی شده است .

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان صمت آذربایجان شرقی، حبیب امین زاده اعلام کرد: با وجود تحریم های ظالمانه و مسدود بودن مرزهای صادراتی به دلیل شیوع بیماری کرونا، با تکیه بر توانمندی صنایع پیشران و اصلی استان و برنامه ریزی های لازم در راستای توسعه صادرات، در سه ماهه اول سال جاری ۱۵ درصد و در ۶ ماهه امسال ۱۸ درصد از برنامه های پیش بینی شده برای صادرات غیرنفتی استان جلوتر هستیم.

وی با قابل قبول شمردن صادرات استان گفت: صادرات یک میلیارد و ۴۹۶ میلیون دلاری شش ماهه سال قبل به یک میلیارد و ۹۱۹ میلیون دلار در نیمه ابتدایی سال جاری رسیده است که همین امر نشان دهنده توسعه صادرات استان می باشد.

وی عمده بازارهای صادراتی و کشورهای هدف استان در زمینه صادرات را ۱۴ کشور همسایه و هند و چین همچنین برخی کشورهای اروپایی معرفی کرد و گفت: این کشورها مراودات تجاری مطلوبی با بخش خصوصی استان دارند و تحقق این امر نشان از عدم کارایی تحریم های ظالمانه دشمن در تجارت خارجی بخش خصوصی است.

امین زاده عمده کالاهای صادراتی آذربایجان شرقی را در حوزه تکمیل زنجیره تامین و باتوجه به مزیت های نسبی استان دانست و گفت: در ۶ ماهه امسال، الاهایی نظیر مواد و مصنوعات پلاستیکی، انواع خوراکی ها ( مرکبات )، قیر، سوخت و روغن های معدنی، چدن ، آهن و فولاد ، فرآورده های غلات ( آرد و نشاسته )، انواع دیگ های بخار، مس و مصنوعات مسی، قند، شیرینی و شکلات، شیشه و مصنوعات شیشه ای عمده کالاهای صادراتی استان بوده اند.

وی با بیان اینکه سازمان صمت آذربایجان شرقی به عنوان یک دستگاه خدمتگزار به ویژه در شرایط تحریمی در تلاش است تا بیشترین خدمات را به صادرکنندگان استان ارائه دهد، افزود: با تسهیل امور صادرات کالاها در زمینه بازگشت ارزهای صادراتی نیز اقدام خواهیم کرد.

کد خبر: ۴۸٬۷۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha