۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
شورای عالی کار در بهبود معیشت موفق عمل نکرده است
رئیس هلدینگ کسب و کار کشور:

شورای عالی کار در بهبود معیشت موفق عمل نکرده است

قاسمی، عضو هیئت علمی دانشگاه تصریح کرد: شورایعالی کار در رابطه با عارضه یابی و تطبیق بین شاخص‌های اقتصادی مانند بهبود معیشت و حقوق‌ها موفق عمل نکرده است.

به گزارش بازار، احمد قاسمی رئیس هلدینگ کسب و کار کشور اظهارکرد: رشد قیمت‌ها در همه بخش‌های تولید و خدمات را ملموس دانست و گفت: شورایعالی کار با استفاده از یک سیستم تحلیل داده، می تواند بین دو بخش تولید و کارگران تعادل ایجاد کند.

وی با تصریح بر اینکه هیچ تناسبی بین رشد قیمت‌ها و درآمدها وجود ندارد، گفت: با وجود اینکه قیمت‌ها به شدت بالا رفته است، اما در حوزه حقوق و دستمزد شاهد این رشد قیمتی نیستیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه تصریح کرد: متأسفانه شورایعالی کار در رابطه با عارضه یابی و تطبیق بین شاخص‌های اقتصادی مانند بهبود معیشت، رفاه و حقوق‌ها موفق عمل نکرده است.

قاسمی درباره نقش شورایعالی کار در متناسب سازی حقوق و دستمزدها گفت: کارگروه های تحقیقاتی شورایعالی کار و حتی نمایندگان بخش کارگری، در رابطه با تعیین حقوق منطقه ای می توانند یک کار مطالعاتی و مستند انجام دهند و پیشنهادات خود را به شکل نظام مند ارائه کنند.

وی مشکل نخست کسب وکار در ایران را در ضعف بازاریابی دانست و گفت: میزان پایداری مشاغل در ایران زیر سه درصد است و این درحالیست که متوسط پایداری مشاغل در دنیا به ۷۸ درصد و حتی در برخی کشورها به ۹۳ درصد هم می رسد.

رئیس هلدینگ کسب و کار کشور با بیان اینکه مشاغل باید بر اساس فرمول علمی ایجاد شوند، اظهارکرد: متاسفانه برخی نهادها با توزیع وام به دنبال اشتغالزایی هستند، درصورتیکه ایجاد شغل قاعده خاص خودش را دارد و گام اول هم تحقیق در بازار است.

قاسمی در پایان تأکیدکرد: شورایعالی کار باید بر اساس شاخص های قابل تحلیل و مبانی علمی فعالیت کند و هر سال هم وضعیت این شاخص ها را در اعمال سیاست های خود اعلام نماید.

کد خبر: ۴۸٬۶۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha