۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱
۷۰ درصد مودیان اردبیلی داوطلبانه اظهارنامه مالیاتی ارائه کرده‌اند
مدیرکل امور مالیاتی اردبیل:

۷۰ درصد مودیان اردبیلی داوطلبانه اظهارنامه مالیاتی ارائه کرده‌اند

اردبیل- قلیزاده، مدیرکل امور مالیاتی اردبیل گفت: ۷۰ درصد مودیان و صاحبان مشاغل استان داوطلبانه اظهارنامه‌های مالیاتی ۹۸ خود را ارائه کرده‌اند.

ابراهیم قلیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: اخذ مالیات از مردم به عنوان یک فریضه ارزشی، شرایط نسبتا خوبی را در اوضاع تحریمیبرای کشور به وجود آورده تا سهم قابل توجهی از منابع مالی کشور از این طریق تامین شود.

وی در مورد تراکنش‌های بانکی خاطرنشان کرد: تراکنش‌های مالی به معنای اخذ مالیات مضاعف نیست بلکه در بخشنامه‌های قانونی در مورد تراکنش‌های بانکی اصل بر برائت است و ما هر تراکنش را به معنای درآمد مالیاتی محاسبه نمی‌کنیم.

تعیین درآمد مالیاتی براساس اظهارات مودیان در حوزه تراکنش‌های بانکی
مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل با بیان اینکه قبل از سال 95 ، اشخاص حقیقی برای تراکنش‌های بانکی کمتر از ۱۵ میلیون تومان مشمول قوانین مالیاتی نمی شدند، گفت: بررسی پرونده این مودیان به پایان رسیده و از ۲۴۹ پرونده تراکنش‌های بانکی، ۹۳ مورد از چرخه حسابرسی کنار گذاشته شده‌اند و مابقی پرونده‌ها در مراحل مختلف تعیین تکلیف شده‌اند.

قلیزاده تعامل با مودیان مالیاتی را بر پایه اعتمادآفرینی عنوان کرد و گفت: تعیین درآمد مودیان مالیاتی براساس اظهارات مکتوب آنها در حوزه تراکنش‌های بانکی ملاک عمل است و به هیچ وجه در این زمینه نقض قوانین صریح را در استان شاهد نیستیم.

وی به پرونده‌های جرایم مالیاتی و بخشودگی آنها اشاره و تصریح کرد: مالیات قبل از سال ۹۵ که به حالت معوقه درآمده شامل جرایم نبوده، بلکه اصل مالیات اخذ می‌شود و پرداخت آن در مدت زمان 18 ماهه انجام می شود.

تسریع در روند رسیدگی و صدور رای در هیئت حل اختلاف مالیاتی
مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل ادامه داد: دیدگاه ما در حوزه مالیات احترام متقابل است و در سایه این رویه بیش از ۷۰ درصد مودیان مشاغل و صنوف ما مالیات ۹۸ خود را به صورت داوطلبانه اظهار و قطعی کرده‌اند.

قلیزاده افزود: در سایه تعامل و احترام متقابل شرکتی را در این استان داشته‌ایم که مالیات ارزش افزوده خود را به صورت واقعی تا ۱۱ میلیارد تومان پرداخت کرده و با تکمین داوطلبانه ابراز مالیاتی به شکل واقعی اتفاق افتاده است.

وی به مشکلات هیئت حل اختلاف مالیاتی اشاره کرد و گفت: ما نیز تلاش می‌کنیم تا روند رسیدگی و صدور رای هیئت به سرعت انجام شده و از ورود پرونده‌های انبوه به این هیئت جلوگیری شود.
مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل اظهار کرد: در هیئت حل اختلاف کارشناسان امور مالیاتی حاضر شده و ما سعی کرده ایم با حذف رد دفاتر و همچنین سایر مصوبات مزاحم، به تسهیل فرآیند رسیدگی و صدور آرا در این هیئت‌ها کمک کنیم.

قلیزاده در پایان خاطرنشان کرد: با تغییراتی که در هیئت حل اختلاف مالیاتی استان داده شده است، سعی بر سرعت صدور احکام و آرا است و ما به تمامی پرونده‌های مالیاتی معوق تا سال ۹۵ رسیدگی کرده و هیچگونه انباشت پرونده را در این حوزه شاهد نیستیم.

کد خبر: ۴۸٬۶۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha