۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱
صادرات منطقه آزاد اروند رشد ۱۵۵ درصدی داشت
معاون سازمان منطقه آزاد اروند:

صادرات منطقه آزاد اروند رشد ۱۵۵ درصدی داشت

خرمشهر- موسوی، معاون سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: مجموعا ۱۵۵ درصد رشد صادراتی از طریق مرز تجاری شلمچه، بنادر آبادان و خرمشهر انجام شد.

سیدعلی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: عملکرد صادرات غیر نفتی از منطقه آزاد اروند به کشور عراق در شش ماهه اول سال ۹۹ در مقایسه با شش ماهه سال ۹۸ با توجه به همه گیر شدن ویروس کرونا و شروع بیماری کویید ۱۹ مرز تجاری شلمچه به عنوان مجهزترین بندر خشک صادراتی ایران مانند سایر مرزها به مدت چهار ماه تعطیل شده بود.

وی افزود: سازمان منطقه آزاد اروند با توجه به نقش حاکمیتی خود زیرساخت‌های لازم بهداشتی از جمله گیت‌های نفررو، کامیونی و همچنین دستگاه‌های ضدعفونی را در مرز ایجاد کرد و با مکاتبات متعدد، پیگیری و جلسات مستمری که با طرف عراقی، وزارت امور خارجه، وزارت صمت و سفیر ایران در عراق داشتیم، پس از چهار ماه تعطیلی در تیرماه ۹۹ مرز تجاری شلمچه رسما بازگشایی شد و صادرات کالا و خدمات مجددا توسط تجار، بازرگانان، تولیدکنندگان و صنعتگران آغاز شد.

معاون سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند با تاکید بر اینکه آغاز مجدد تبادل تجاری کشور ایران و عراق باعث از سرگیری فعالیت‌های شرکت‌های لجستیکی و کارگران تخلیه و بارگیری و حمل و نقل نیز شد، توضیح داد: در مدت چهار ماه تعطیلی مرز تجاری شلمچه، صادرات در منطقه آزاد اروند تعطیل نشد؛ از طریق جایگزین کردن بنادر آبی خرمشهر و آبادان صادرات به کشور عراق قطع نشد و در حال انجام بود ولی به طور حتم تعطیلی مرز تجاری شلمچه بر روی عملکرد ما تاثیر می‌گذاشت.

موسوی در ادامه سخنان خود با اشاره به میزان صادرات توضیح داد: علیرغم همه محدودیت‌ها و مشکلات اگر بخواهیم به صورت واقعی مقایسه کنیم، در سه ماهه تیر، مرداد و شهریور که مرز تجاری شلمچه در کنار آن شش ماه فعالیت بندر خرمشهر که فعالیت آغاز شد، توانستیم ظرف این سه ماه فعالیت مرز تجاری شلمچه و شش ماهه بندر خرمشهر ۶۰۰ میلیون دلار صادرات غیر نفتی به کشور عراق داشته باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد: این میزان صادرات در مقایسه با سه ماهه تیر، مرداد و شهریور سال ۹۸ فعالیت مرز شلمچه و شش ماهه ۹۸ بندر خرمشهر که ۲۳۵ میلیون دلار صادرات انجام شده بود، مجموعا ۱۵۵ درصد رشد صادراتی طی این مدت از طریق مرز تجاری شلمچه، بنادر خرمشهر و آبادان انجام شد.

کد خبر: ۴۸٬۶۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha