۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۲
مناسبات تجاری کنیا و ایران تقویت می‌شود/کرونا به مبادلات تجاری ایران و کرونا لطمه وارد کرد
سفیر جمهوری اسلامی ایران در کنیا:

مناسبات تجاری کنیا و ایران تقویت می‌شود/کرونا به مبادلات تجاری ایران و کرونا لطمه وارد کرد

قزوین- سفیر جمهوری اسلامی ایران در کنیا گفت: ظرفیت های تجاری ویژه استان قزوین و کشور ایران موجب شده تا مقامات دولتی این کشور خواستار توسعه مناسبات تجاری با ایران باشند.

به گزارش خبرنگار بازار، جعفر برمکی عصر دوشنبه نشست هیات دولتی استان بومت جمهوری کنیا با مسئولین دولتی و سرمایه گذاری استان قزوین که در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: با برگزاری جلسات مشترک و بررسی ظرفیت های اقتصادی ویژه در این استان مناسبات تجاری و اقتصادی ایران و کنیا تقویت می شود.

وی بیان کرد: استان بومت اگرچه از استان های کوچک کنیاست ولی قطب تولید چای و بزرگترین تولید کننده چای در این کشور محسوب می شود و برخی از توانمندی های اقتصادی و صنعتی این استان میتواند در کنار ظرفیت های اقتصادی استان قزوین به کار گیری شود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کنیا تصریح کرد: کشور کنیا و استان بومت نیز همواره از حضور سرمایه گذاران ایرانی و قزوینی استقبال کرده است و ظرفیت های خوبی در اختیار این سرمایه گذاران قرار داده است.

برمکی گفت: در سفر یک هفته ای هیات سیاسی استان بومت کنیا به ایران ظرفیت های تجاری ایران و زمینه های ویژه همکاری اقتصادی و کشاورزی را بررسی کردند.

وی خاطرنشان کرد: حجم صادرات ایران به کشور کنیا در سال ۹۷ بیش از ۱۳۸ میلیارد دلار و واردات از این کشور ۲۰ میلیون دلار بوده است که شیوع بیماری کرونا به این مبادلات لطمه وارد کرده است اما به نظر می رسد با توجه به ادامه دار بودن این جریان میتوانیم به روابط تجاری سابق باز گردیم.

کد خبر: ۴۸٬۶۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha