۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۷
روستا، اصلی‌ترین کانون تامین مواد غذایی در کشور
معاون اول رئیس جمهور مطرح کرد

روستا، اصلی‌ترین کانون تامین مواد غذایی در کشور

جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور گفت: روستا یکی از اصلی‌ترین کانون‌های تامین مواد غذایی است ضمن اینکه امنیت غذایی ایران، همیشه مهم بوده است.

به گزارش بازار، اسحاق جهانگیری در مراسم رونمایی از تلاش‌ها و توانمندی‌های زنان روستایی و عشایری افزود: زنان عشایری با اقدامات شایسته خود، آغازگر اقدامات مهم در کشور بودند.

وی اضافه کرد: زنان در اداره مسایل مختلف، نقش اصلی و تعیین کننده دارند ضمن اینکه زنان سرپرست خانواده، هم مسئولیت تامین منابع و هم مدیریت زندگی را بردوش می‌کشند.

جهانگیری با بیان اینکه در این روز که به عنوان تشکر از اقدامات زنان روستای جمع شده ایم گفت: روستا یکی از اصلی‌ترین کانون‌های تامین مواد غذایی است ضمن اینکه امنیت غذایی ایران همیشه مهم بوده، اما امروز مهمتر است.

معاون اول رئیس جمهور افزود: اکنون همه کشورهای دنیا بعد از پدیده کرونا، بر روی امنیت غذایی کشورشان وقت گذاشتند و برخی نیز روی ممنوعیت صادرات مواد غذایی تمرکز کرده اند.

وی ادامه داد: از وزیر قبلی و فعلی و به ویژه از کشاورزان صمیمانه تشکر می‌کنم، کشاورزان جز مظلوم‌ترین تولیدکنندگان هستند که باید تولید کنند تا نیاز جامعه تامین شود و دست جامعه برای مواد غذایی جایی دراز نشود.

جهانگیری گفت: در این شرایط و پس از گذشت حدود ۹ ماه از شیوع ویرس کرونا در محصولات مورد نیاز، کمبودی به معنای نبود کالا، احساس نشده و کالا به اندازه کافی در کشور موجود است.

وی با بیان اینکه امروز مسئله سلامت بسیار اصلی است افزود: باید برمشکلی که سلامت را تهدید می‌کند غلبه کنیم و با ستاد ملی کرونا همراهی و همکاری لازم داشته باشیم.

معاون اول رئیس جمهور گفت: صندوق‌های خرد باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد و در پرداخت اعتبارات و تسهیلات روستایی، نگاه ویژه به زنان روستایی داشته باشیم.

کد خبر: ۴۸٬۶۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha