۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶
تشکل جوانان کارآفرین در حال شکل گیری است
رئیس اتاق بازرگانی کرمان:

تشکل جوانان کارآفرین در حال شکل گیری است

کرمان- رئیس اتاق بازرگانی کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۵ تشکل اقتصادی در اتاق بازرگانی کرمان مشغول فعالیت هستند، گفت: تشکل جوانان کارآفرین نیز در حال شکل گیری است.

به گزارش خبرنگار بازار، سیدمهدی طبیب زاده، ظهر دوشنبه در نشست با روسا و برخی دبیران تشکل های اتاق کرمان در محل اتاق بازرگانی استان از فعالیت ۱۵ تشکل اقتصادی در اتاق بازرگانی کرمان خبر داد و اظهار داشت: دو تشکل دیگر نیز در حال شکل گیری است.

وی عنوان کرد: تشکل جوانان کارآفرین از جمله تشکل‌های در حال شکل‌گیری است و این تشکل یکی از اولین تشکل‌های اقتصادی خواهد بود که جوانان در آن نقش اساسی ایفا می کنند.

طیب زاده بیان کرد: در حال حاضر اغلب اعضای اتاق بازرگانی را افراد میانسال تشکیل می دهند بنابراین حضور جوانان کارآفرین می تواند تحول جدی و انگیزه برای ادامه کار ایجاد کند.

وی به تشریح فعالیت سایر تشکل‌های اقتصادی فعال در اتاق بازرگانی کرمان پرداخت و افزود: این تشکل‌ها باید جانشین اعضای اتاق بازرگانی شوند تا قدرت چانه زنی آنها افزایش پیدا کند.

رئیس اتاق بازرگانی کرمان ادامه داد: انجمن شرکت های دانش بنیان نیز از تشکل‌های موفق اقتصادی و مسئول تدوین سند راهبردی فناوری استان است.

طیب زاده همچنین به تشریح فعالیت انجمن های گیاهان دارویی کرمان، خدمات فنی و مهندسی، پسته، خرما و ... پرداخت و بر اهمیت نقش آنها در حل مشکلات صنفی تاکید کرد.

نیاز به تشکیل انجمن در ۱۶ گروه اقتصادی
مدیر تشکل‌های اتاق بازرگانی کرمان نیز در این نشست با اشاره به اینکه سایر صنوف و فعالان در زمینه های مختلف کشاورزی، بازرگانی و صنعتی نیز نیازمند انجمن هستند، اظهار داشت: ایجاد و راه اندازی انجمن‌های زعفران، گل محمدی، انرژی های تجدید پذیر، داوری کارآفرینان، نوآوری و شتاب دهنده های استان، جوانان کارآفرین، توسعه و سرمایه گذاری کرمان، اخلاق حرفه‌ای استان، علم کرمان، اشتغال پایدار، مرکبات، گردوکاران، دامداران، کانی های غیرفلزی استان و مشاوران استان از ضرورت هاست.

فاطمه مهرابی افزود: لازم است روسای تشکل ها هرچه سریعتر برای برگزاری مجمع های عمومی سالانه با رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام کنند.

وی همچنین از برگزاری دوره های آموزشی برای اعضای تشکل ها خبر داد و عنوان کرد: آموزش از ارکان مهم و اساسی برای پیشرفت در امور است و امیدواریم مدیران تشکل ها در این زمینه همکاری و مشارکت لازم را داشته باشند.

کد خبر: ۴۸٬۶۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha