۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
صادرات کفش از ایران ۵۳ درصد افزایش یافت/ صادرات کیف و چمدان نصف شد
در گفتگو با بازار عنوان شد

صادرات کفش از ایران ۵۳ درصد افزایش یافت/ صادرات کیف و چمدان نصف شد

لطیفی؛ سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران از کاهش بیش از ۵۰ درصدی ارزش صادرات کیف و چمدان و افزایش ۵۳ درصدی صادرات کفش از ایران خبر داد.

روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرنگار بازار درباره میزان تجارت انواع کیف، چمدان، کیف و محفظه های دستی اظهار کرد: در نیمه نخست سال گذشته ۵ هزار و ۸۰۴ کیلوگرم انواع کیف دست ساز، چمدان، کیف  و محفظه دستی به ارزش ۶۹ هزار و ۱۶۳ دلار وارد کشور شد.

لطیفی افزود: میزان واردات انواع کیف و چمدان در نیمه نخست امسال به به صفر رسید و کاهش ۱۰۰ درصدی را تجربه کرد.

کاهش بیش از ۴۶۰ هزار کیلویی صادرات انواع کیف
سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران درباره وضعیت صادرات انواع کیف بر مبنای آمار تجاری اظهار کرد: در شش ماهه اول سال گذشته یک میلیون و ۲۱۰ هزار و ۳۱۰ کیلو انواع کیف دست ساز، چمدان، کیف دستی و محفظه های قابل حمل به ارزش ۷ میلیون و ۲۴ هزار و ۵۵۵ دلار از ایران صادر شد.

وی تصریح کرد: در نیمه نخست سال ۹۹ حجم صادرات انواع کیف دستی، چمدان، کیف دست ساز و محفظه های دستی به ۷۴۷ هزار و ۸۴۲ کیلو به ارزش سه میلیون و ۲۵۶ هزار و ۶۷۸ دلار رسید.

سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: مقایسه آمار صادرات انواع کیف دست ساز، چمدان و کیف و محفظه های دستی در نیمه نخست سال جاری نسبت به دوره مشابه نشان می دهد که این صادرات به لحاظ وزنی کاهش ۴۶۲ هزار و ۴۶۸ کیلویی معادل ۳۵ درصد را تجربه کرده است.

لطیفی تصریح کرد: در نیمه نخست سال جاری ارزش صادرات انواع کیف دستی، چمدان، کیف دست ساز و محفظه های دستی نیز کاهش بیش از ۵۰ درصدی را تجربه کرده است.

در شش ماه ابتدایی امسال ۲۱ میلیون و ۸۰۵ هزار و ۷۴ کیلو انواع کفش به ارزش ۵۰ میلیون و ۶۴۰ هزار و ۹۰۱ دلار صادر شده است

واردات کفش به کشور کاهش یافت
لطیفی درباره میزان واردات انواع کفش به کشور تصریح کرد: در نیمه  نخست سال گذشته دو هزار و ۷۰۸ کیلو کفش به ارزش ۱۲۹ هزار و ۲۹۳ دلار وارد کشور شد.

سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: میزان واردات انواع کفش به کشور در نیمه نخست سال جاری به ۶ هزار و ۸۰۷ کیلو به ارزش ۹۲ هزار و ۲۶۸ دلار رسید که شامل انواع کفش از جمله کفش های ورزشی و کفش با رویه نسوز نیز می شود.

وی تصریح کرد: مقایسه آمار واردات انواع کفش به کشور در نیمه نخست سال جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته نشان می دهد که میزان واردات کفش به کشور در این بازه زمانی کاهش ۲۸ درصدی را تجربه کرده است.

افزایش ۵۳ درصدی صادرات کفش از ایران
سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران درباره وضعیت صادرات انواع کفش از ایران گفت: در نیمه نخست سال ۹۸،  ۱۵ میلیون و ۵۴۷ هزار و ۱۵۷ کیلو انواع کفش به ارزش ۳۸ میلیون و ۵۵۴ هزار و ۳۷۱ دلار از ایران صادر شد.

لطیفی درباره میزان صادرات انواع کفش در شش ماهه نخست امسال اظهار کرد: در شش ماه ابتدایی امسال ۲۱ میلیون و ۸۰۵ هزار و ۷۴ کیلو انواع کفش به ارزش ۵۰ میلیون و ۶۴۰ هزار و ۹۰۱ دلار صادر شده است.

سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: مقایسه آمارهای صادرات کفش در نیمه نخست سال جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل نشان می دهد که صادرات کفش از ایران به لحاظ ارزشی رشد ۳۱ درصدی را تجربه کرده است.

به گزارش خبرنگار بازار؛ عمده کشورهای هدف برای صادرات انواع کیف، چمدان، کیف دستی و محفظه های قابل حمل و انواع کفش از ایران شامل کشورهای منطقه و همسایه می شود و بخش عمده ای از واردات کیف و کفش به کشور نیز از کشور چین صورت می گیرد و همین امر موجب شده تا کالای ارزان و بی کیفیت توان تولید و رقابت را از فعالان این صنف بگیرد.

کد خبر: ۴۸٬۴۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha