۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹
معرفی ۱۶۷ هزار و ۹۸۵ نفر برای دریافت وام ودیعه مسکن به بانک ها
مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی اعلام کرد

معرفی ۱۶۷ هزار و ۹۸۵ نفر برای دریافت وام ودیعه مسکن به بانک ها

دانشمندی، مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی از معرفی ۱۶۷ هزار و ۹۸۵ نفر برای دریافت وام ودیعه مسکن به بانک ها در کشور خبر داد.

به گزارش بازار، شهرزاد دانشمندی افزود: از این تعداد ۶۶ هزار و ۴۸ نفر تشکیل پرونده داده اند یا پرداخت تسهیلات آنان انجام شده است.

وی اظهارداشت: از مجموع ۶۶ هزار و ۴۸ نفر ۵۲ هزار و ۶۱۴ نفر وام ودیعه مسکن به آنان پرداخت شده و ۱۳ هزار و ۴۳۴ نفردر مرحله تشکیل پرونده هستند.

مدیراداره اعتبارات بانک مرکزی گفت: بر اساس ماده (۴) دستور العمل اعطای تسهیلات بانکی به مستاجران (کمک ودیعه مسکن) که جزء مصوبات ستاد ملی مبارزه با کروناست نوشته شده وثایق مربوط به تسهیلات موضوع این دستور العمل متناسب با مبلغ تسهیلات به تشخیص بانک عامل، هرکدام از موارد زیر مثل گواهی کسر از حقوق، گواهی کسر از مستمری خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی، سهام عدالت، در تسهیلات ۱۵۰ میلیون ریالی اخذ سفته یا چک فرد متقاضی به تشخیص بانک عامل و در تسهیلات بیش از ۱۵۰ میلیون ریالی اخذ سفته یا چک فرد متقاضی به تشخیص بانک عامل به همراه یک ضامن یا ترکیبی از آنهاست.

وی ادامه داد: منابع این تسهیلات از محل منابع داخلی بانک ها یعنی سپرده های مردم است بنابراین باید وثایق به گونه ای اخذ شود که منجر به بدهی معوق نشود چون سپرده ها در نزد بانک ها امانت است.

دانشمندی اظهارداشت: بانک مرکزی به مدیران بانک های عامل توصیه کرده حتی المقدور در قبال پرداخت وام ودیعه مسکن یک ضامن بیشتر نخواهند اگر بانک تشخیص می دهد یک ضامن کافی نیست بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا می تواند وثایق دیگری هم اخذ کند.

وی اضافه کرد: سهام عدالت جزء وثایقی که بانک ها می تواند برای پرداخت وام ودیعه مسکن از متقاضی قبول کنند اما هنوز ساز و کار آن در بورس اوراق بهادار جهت همکاری بانک ها برای وثیقه گیری دیده نشده است بنابراین بانک ها نتوانسته اند از این سهام برای وثیقه گیری استفاده کنند.

کد خبر: ۴۸٬۴۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha