۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
اشتغالزایی ۱۶ هزار نفری در واحدهای تولیدی/ ۸۰ درصد واحدها فعال هستند
مدیرعامل شهرک های صنعتی همدان در گفتگو با بازار:

اشتغالزایی ۱۶ هزار نفری در واحدهای تولیدی/ ۸۰ درصد واحدها فعال هستند

بادامی، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان همدان، گفت: برخی از واحدهای تولیدی در زمینه تامین مواد اولیه با مشکلاتی روبرو هستند و اگر دولت بتواند با برنامه ریزی های که انجام می دهد مواد اولیه واحدهای تولیدی را تامین کند، کمک بزرگی به تولیدکنندگان کرده است.

سجاد صفری؛ بازار: «محمدرضا بادامی» در گفتگو با خبرنگار بازار در پاسخ به این پرسش که در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان همدان چند واحد تولیدی فعالیت دارند؟ اظهار داشت: در استان همدان تعداد ۳۰ شهرک صنعتی، نواحی صنعتی، منطقه ویژه اقتصادی و منطقه فناوری فعالیت دارند و در این شهرک ها و نواحی صنعتی، تعداد ۲۳۰۰ واحد تولیدی با شرکت شهرک های صنعتی استان همدان قرارداد دارند.

وی افزود: این ۲۳۰۰ واحدی که با شرکت شهرک های صنعتی استان، قرارداد دارند، توسط سازمان جهاد کشاورزی، اصناف، سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، مجوز آن ها صادر شده است و اشتغالزایی این واحدها در مجموع حدود ۱۶ هزار نفر است.

بادامی تصریح کرد: حدود ۸۰ درصد واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان همدان فعال هستند و با ظرفیت های مختلف به کار مشغول هستند.

وی افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده، مقرر شده است که تا پایان سالجاری، تعداد ۳۱ واحد تولیدی و صنعتی راکد مستقر در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان به چرخه تولید بازگردانده شوند و تاکنون ۲۱ واحد تولیدی آن ها به چرخه تولید بازگشته اند و به کار مشغول هستند.

تخفیف برای سرمایه گذاران جدید
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان همدان در پاسخ به این پرسش که برای تشویق سرمایه گذاران جدید برای ورود به عرصه تولید چه برنامه هایی مدنظر دارید، به بازار، گفت: همین که نظام و دولت، مانع واردات بی رویه محصولات خارجی به کشور شده اند این بزرگترین تشویق برای سرمایه گذاران است که وارد عرصه تولید شوند. در سال های گذشته، بازار داخلی، بازار مصرف پوشاک چینی و ترکیه ای بود ولی وقتی که از دو سال پیش، جلوی واردات پوشاک گرفته شد گرایش مردم به سمت مصرف پوشاک ایرانی تغییر کرد و همین موضوع، باعث شد که سرمایه گذاران جدید وارد تولید پوشاک شوند.

بادامی اظهار داشت: برخی از واحدهای تولیدی در زمینه تامین مواد اولیه با مشکلاتی روبرو هستند و اگر دولت بتواند با برنامه ریزی های که انجام می دهد مواد اولیه واحدهای تولیدی را تامین کند در واقع، کمک بزرگی به تولیدکنندگان کرده است.

وی تصریح کرد: شرکت شهرک های استان، برای تشویق سرمایه گذاران جدید برای ورود به عرصه تولید، مشوق هایی را در نظر گرفته است و این شرکت اراضی را بصورت اقساط در اختیار سرمایه گذاران جدید قرار می دهد و بین ۲۰ تا ۳۰ درصد قیمت اراضی را از آن ها بصورت نقدی دریافت می کند و مابقی را در اقساط ۳ تا ۴ ساله، از آن ها اخذ می کند. اگر هم تشخیص داده شود سرمایه گذاری یک واحد تولیدی قابل توجه است و زمینه اشتغال بیشتری را فراهم می کند تخفیف هایی را برای آن ها لحاظ می شود.

کرونا مانع فعالیت واحدهای تولیدی نشده است
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان همدان در پاسخ به این پرسش که شیوع بیماری کرونا چه تاثیری بر عملکرد واحدهای تولیدی استان گذاشته است و آیا شرایط فعالیت آن ها به حالت عادی برگشته است، به بازار، گفت: شیوع بیماری کرونا در کشور، فعالیت برخی واحدهای تولیدی را تحت تاثیر قرار داد و در ماه های ابتدایی، حتی برخی از واحدهای تولیدی استان را به تعطیلی کشاند.

بادامی اظهار داشت: با شیوع بیماری کرونا در کشور، واحدهای تولیدی که در زمینه تولید مواد شوینده و مواد غذایی فعالیت داشتند واحد تولیدی خود را تعطیل نکردند و حتی تعداد شیفت کاری را افزایش دادند و با سه شیفت کاری به کار مشغول هستند و با گذشت ۲ ماه از شیوع بیماری کرونا در کشور، واحدهایی که به دلیل این ویروس، تعطیل شده بودند به چرخه تولید برگشتند و در حال حاضر، همه واحدهای تولیدی مستقر در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان با رعایت پروتکل های بهداشتی به فعالیت خود ادامه می دهند.

وی افزود: با شیوع بیماری کرونا در کشور، حدود ۶ واحد تولیدی مستقر در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان، تغییر کاربری دادند و در عرصه تولید الکل فعالیت خود را شروع کردند و ۴ واحد دیگر نیز، در زمینه تولید مواد شوینده، وارد چرخه تولید شده اند تا بتوانند نیازهای مردم استان را تامین کنند.

۲ شهرک صنعتی در حال احداث هستند
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان همدان در پاسخ به این پرسش که واحدهای تولیدی برای تامین نقدینگی با مشکلاتی روبرو هستند و شما برای تامین نقدینگی واحدهای تولیدی چه برنامه هایی مدنظر دارید، به بازار، گفت: واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان همدان، همانند دیگر واحدهای تولیدی کشور با مشکل نقدینگی روبرو هستند و شرکت شهرک های صنعتی استان، برای رفع مشکل نقدینگی آن ها با بانک های استان، مذاکراتی انجام می دهد و همچنین در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، مشکلات آن ها مطرح می شود تا برای تامین نقدینگی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی اقداماتی صورت بگیرد.

بادامی با اشاره به سال جهش تولید، تصریح کرد: قبلا شهرک صنعتی صالح آباد فقط در حد یک اسم بود؛ ولی با برنامه ریزی هایی که تاکنون انجام گرفته است زیرساخت های این شهرک؛ مهیا شده است و واحدهای تولیدی در حال ساخت و ساز هستند و همچنین شهرک شماره ۲ لاله جین در حال ساخت است و با به بهره برداری رسیدن واحدهای تولیدی آن، تا پایان سالجاری، تعداد  ۴۰۰ واحد تولیدی دیگر، به مجموع واحدهای تولیدی و صنعتی استان همدان، افزوده خواهد شد و زمینه دستیابی واحدهای تولیدی و صنعتی استان به جهش تولید فراهم می شود.

کد خبر: ۴۸٬۴۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha