۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
قبض‌های نجومی برق در بوشهر/ مردم از پرداخت عاجزند
گزارش بازار؛

قبض‌های نجومی برق در بوشهر/ مردم از پرداخت عاجزند

بوشهر- بهای درج شده در قبض‌های برق در نقاط مختلف استان بوشهر به قدری افزایش یافته که بسیاری از خانواده‌ها از پرداخت آن عاجز هستند.

عبدالرضا رضایی، بازار؛ طی ماه‌های اخیر فشارهای اقتصادی بیشتری به خانواده‌ها وارد شده و با کاهش ارزش پول، قدرت خرید مردم تا حدود زیادی کاهش یافته و سفره آنها کوچک‌تر شده است.

انتظار می‌رفت در شرایطی که مردم از هر سویی متحمل فشار می‌شوند، وقتی که دولت نمی‌تواند گرهی از مشکلات مردم باز کند، حداقل نرخ ارائه خدمات دولتی نظیر آب و برق یا کاهش یابد و یا اینکه ثابت بماند.

در قبض‌های برق دوره اخیر در استان بوشهر شاهد افزایش چشمگیر قیمت‌ها هستیم که بسیاری از مردم ضمن اعتراض به این قیمت‌ها، قادر به پرداخت آن نیستند.

افزایش چند برابری قبض برق
یکی از شهروندان برازجانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در دوره اخیر شاهد افزایش چند برابری قبض برق خود هستیم در حالی که هیچ‌گونه افزایش مصرفی را نداشته‌ایم.

وی اضافه کرد: برای من که یک کارمند ساده هستم و الان هم از مخارج خانواده عاجزم، این میزان افزایش قبض برق غیر قابل تحمل است و فشار بیشتری را به زندگی ما وارد می‌کند.

افزایش چندین برابری مبلغ قبوض برق
یکی از شهروندان آب‌پخشی نیز به خبرنگار بازار گفت: در اولین دوره سال ۹۹ قبض برق من ۲۲ هزار تومان بوده است، در دوره دوم ۴۶ هزار تومان شد، دوره سوم ۱۱۴ هزار تومان و حالا به ۱۳۰ هزار تومان رسیده است.

وی اظهار کرد: این رشد قیمت برق مصرفی نشان می‌دهد که در این دوره نسبت به دوره اول سال جاری قبض برق من بیش از شش برابر شده است و این به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

این شهروند با اشاره به اینکه در شرایط اقتصادی کنونی توان پرداخت این مبالغ را ندارم، بیان کرد: انتظار داریم مسئولان استان بوشهر شرایط استان را لحاظ کرده و برای کاهش فشار به مردم اقدام کنند.

پیگیر هستیم
نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی به خبرنگار بازار گفت: موضوع افزایش قبض برق مردم استان بوشهر خصوصا در دشتستان که افزایش بیشتری را داشته در سطح استانی و ملی پیگیری کرده‌ایم.

ابراهیم رضایی با تاکید بر اینکه این موضوع باید در سطح دولت حل شود، اظهار کرد: موضوع افزایش قبوض برق مصرفی در این دوره را از طریق وزارت نیرو نیز پیگیری کرده‌ایم و همچنان دنبال هستیم تا موضوع حل شود.

لزوم رسیدگی به اعتراض‌ها
در همین راستا هفته قبل نشستی توسط معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر به منظور رسیدگی به اعتراض‌های شهروندان در مورد افزایش بهای برق مصرفی برگزار شد.

مجید خورشیدی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر  اظهار داشت: در روزهای اخیر شاهد ابراز نارضایتی‌هایی از سوی شهروندان در فضای عمومی و مجازی از افزایش بهای مصرف برق در فیش‌های جدید بودیم و عمده گلایه‌ها در مورد احتمال خطای محاسباتی در مصرف برق عنوان شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر بیان کرد: اولویت همه مدیران و کارگزاران نظام، رضایتمندی مردم است و در این زمینه هم باید همه اقدامات لازم برای پاسخگویی به مردم و رفع ابهام از ایشان انجام شود.

وی اضافه کرد: در تابستان امسال با تدابیر استاندار بوشهر و همکاری مثال زدنی شهروندان در مدیریت مصرف و تلاش‌های شرکت توزیع برق، خاموشی نداشتیم و اقدامات خوبی صورت گرفت.

شرکت برق بوشهر شفاف سازی کند
خورشیدی تصریح کرد: در مورد افزایش بهای مصرف برق در فیش‌های جدید شاهد گلایه و نارضایتی مردم هستیم که باید این موضوع به صورت جدی رسیدگی و دلایل افزایش هزینه برق مصرفی بیان شده تا کام مردم با قبض‌های برق تلخ نشود.

معاون استاندار بوشهر از شرکت برق خواست شیوه محاسبه هزینه برق مصرفی شهروندان را به صورت گسترده و شفاف، اطلاع رسانی کند تا شهروندان خود با محاسبه هزینه‌های برق مصرفی، علاوه بر مدیریت مصرف، قادر به شناسایی خطای احتمالی در فیش‌های برق باشند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر در این نشست گزارشی از شیوه محاسبه هزینه برق مصرفی و مشکلات موجود در مصرف برق در استان ارائه کرد.

بررسی ابهام مشترکان معترض
مدیر دفتر فروش و وصول مطالبات شرکت توزیع برق بوشهر نیز گفت: افرادی که نسبت به قبوض برق خود معترض هستند می‌توانند به ادارات برق در شهرستان‌ها مراجعه کنند تا قبوض برق و اعتراض آنها بررسی شود.

مهدی منفرد افزایش مبالغ را نتیجه تغییر الگوی مصرف مشترکان دانست و اضافه کرد: در صورتی که اشتباهی در قبوض صورت گرفته باشد، نسبت به عودت مبلغ اقدام خواهد شد.

وی با بیان اینکه احتمال خطای اندازه گیری نیز وجود دارد، تصریح کرد: اداره برق مستندات موجود را بررسی می‌کند و آمادگی دارد ابهام‌های شهروندان را بررسی کند.

هرچند میزان مصرف برق در تابستان به علت افزایش استفاده از وسایل سرمایشی در استان بوشهر افزایش می‌یابد ولی این افزایش مصرف تغییری نسبت به تیرماه نداشته است ولی میزان افزایش قبض‌ها نسبت به تیرماه رشد زیادی داشته است.

انتظار می‌رود موضوع به صورت کامل توسط مسئولان دنبال شود تا جقی از مردم استان بوشهر ضایع نشده و فشار اقتصادی ناشی از آن نیز به مردم کاهش یابد.

کد خبر: ۴۸٬۴۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha