۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۶
کلیات لایحه اصلاح قانون حمایت صنعتی و جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌های کشور تصویب شد
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

کلیات لایحه اصلاح قانون حمایت صنعتی و جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌های کشور تصویب شد

فیروزی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تصویب کلیات لایحه اصلاح قانون حمایت صنعتی و جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌های کشور در کمیسیون متبوعش خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حجت اله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در تشریح نشست امروز(یکشنبه ۲۷ مهر ماه) کمیسیون متبوعش، گفت: دستورکار نخست کمیسیون بررسی لایحه اصلاح قانون حمایت صنعتی و جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌های کشور بود که کلیات آن در کمیسیون بررسی و تصویب شد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی افزود: هرچند کلیات لایحه مذکور در کمیسیون تصویب شد اما اعضای کمیسیون به جزئیات آن ایراداتی داشتند که مقرر شد ایرادات آن رفع شود.

وی با بیان اینکه دومین دستورکار کمیسیون صنایع و معادن بررسی طرح تحول بازار و صنعت خودروی سبک بود، اضافه کرد: آقای ایزدخواه طراح طرح مذکور گزارشی از طرح تحول بازار و صنعت خودروی سبک ارائه کرد و پس از استماع نقطه نظرات موافقان، مخالفان و نماینده مرکز پژوهش‌های مجلس مقرر شد، این طرح برای چکش کاری بیشتر به کارگروه صنعت کمیسیون صنایع و معادن مجلس ارجاع و پس از اصلاح مجدد در صحن کمیسیون بررسی شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در تشریح ایرادات برخی نمایندگان به طرح مذکور،   ادامه داد: از آنجایی که عرضه خودرو در بورس تاکنون سابقه نداشته و کشور تجربه این کار را ندارد، ابهاماتی در روند اجرای آن وجود دارد؛ با توجه به اینکه در حال حاضر برخی کالاها مانند فولاد و لوازم خانگی در بورس عرضه می‌شود و بازار این کالاها ملتهب است، چه تضمینی وجود دارد با ورود خودرو به بورس التهاب بازار چهارچرخ‌ها بیشتر نشود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن تصریح کرد: به زعم طراح طرح مذکور دو ضمانت اجرایی بسیار مهم برای جلوگیری از تکرار سرنوشت عرضه فولاد در بورس، در طرح تحول بازار و صنعت خودروی سبک وجود دارد؛ نخست آنکه برخلاف سایر کالاهای عرضه شده در بورس که امکان عرضه آنها در بازار آزاد نیز وجود دارد، در صورتی که خودرو خارج از بورس عرضه شود، حکم کالای قاچاق پیدا می کند از سوی دیگر از آنجا که پس از اجرای این طرح، خودرو خارج از بورس شماره‌گذاری نمی‌شود، قابل شناسایی است.

کد خبر: ۴۸٬۳۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha