۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
۹۵ درصد کشت پاییزه گندم در کردستان انجام می شود
تا پایان مهرماه سال جاری؛

۹۵ درصد کشت پاییزه گندم در کردستان انجام می شود

کردستان- سپری، رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اعلام اینکه ۵۹۱ هزار هکتار از اراضی زراعی استان به کشت گندم اختصاص می یابد، گفت: تا پایان مهرماه ۹۵ درصد برنامه کشت پاییزه گندم در سال زراعی جاری انجام می شود.

فرید سپری در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه وسعت اراضی کشاورزی استان کردستان یک میلیون و ۲۱۷ هزار هکتار است، اظهار داشت: از این میزان ۱۲ درصد آبی و ۸۸ درصد دیم است.

وی با اشاره به اینکه ۷۸۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان سالانه به زیرکشت می رود، افزود: ۵۶۰ هزار هکتار آن مربوط به کشت گندم است که ۹۵ درصد آن به صورت دیم کشت می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اعلام اینکه ۷۴۹ هزار و ۶۷۴ تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان در سال زراعی ۹۹-۹۸ خریداری شد، گفت: کردستان بعد از استان های خوزستان، فارس و گلستان بیشترین میزان خرید گندم را در کشور داشته است.

۸۵ هزار گندمکار دیم و آبی در کردستان فعالیت دارند
سپری اظهار داشت: ۸۵ هزار نفر گندم کار دیم و آبی در این استان معیشت خود را از طریق کشت این محصول تامین می کنند بنابراین هر گونه اقدامی در راستای افزایش عملکرد این محصول برای ما حائز اهمیت است.

وی افزود: با مشارکت کشاورزان و حمایت وزارت جهاد کشاورزی اقدامات مطلوبی برای افزایش عملکرد کمی و کیفی گندم در این استان انجام شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان یکی از این اقدامات موثر را تنوع ارقام کشت شده گندم ذکر کرد و گفت: چند سال پیش حدود ۹۰ درصد ارقام کشت شده گندم در استان را رقم سرداری تشکیل می داد اکنون ارقام دیگری هم چون آذر دو، صدرا، اوحدی و ریژاو هم در استان کشت می شوند.

سپری با اشاره به اینکه کشت پاییزه از پنجم مهرماه سال جاری آغاز شده است، اظهار داشت: تاکنون بیش از ۳۶۰ هزار هکتار از اراضی زراعی کردستان به کشت گندم اختصاص یافته است و تا پایان مهرماه سال جاری هم ۹۵ درصد کشت این محصول دراستان انجام می شود.

وی با اعلام اینکه در سال زراعی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ طبق برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی مقرر شده بیش از ۶۶۰ هزار هکتار از اراضی این استان به کشت پاییزه اختصاص یابد، گفت: این میزان سطح برای کشت سه محصول زراعی گندم، جو و کلزا است که از این میزان ۵۹۱ هزار هکتار آن مربوط به کشت گندم است.

کد خبر: ۴۸٬۲۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha