۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
هوندا گلدوینگ‌تور سفر را آسوده تر می‌کند
موتورسیکلتی به راحتی یک خودروی لوکس!

هوندا گلدوینگ‌تور سفر را آسوده تر می‌کند

قیمت نسخه گلدوینگ تور نسخه ۲۰۲۰ از ۳۱ هزار و ۸۵۰ دلار آغاز می‌شود.

بازار؛ گروه خودرو: شرکت هوندا همواره در میان موتورسیکلت‌سازان مطرح جهان به کیفیت و طراحی‌های منحصر به‌ فردش معروف است. با حفظ این نکات مثبت و ارزشمند در بازار تورینگ‌ها با ارائه مدل گلدوینگ و نسخه آپشنال‌ آن گلدوینگ تور هوندا بار دیگر برتری خود را به اثبات رساند.

فلسفه طراحی تورینگ‌ها بر این اساس است که بالاترین سطح ارگونومی یا همان راحتی را برای راکب و سرنشین در کنار امکانات رفاهی به ارمغان آورد. گلدوینگ تور در نسخه ۲۰۲۰ به‌روزتر و جدیدتر به نظر می‌آید، چراکه ظاهر عضلانی اما زیبایی را به نمایش می‌گذارد.

در جلو فرم چراغ‌ها مشابه لوگوی گلدوینگ هوندا است که با گرافیک خاص چراغ‌ها و فرمت بدنه و قرارگیری دو آینه جانبی روی فلاپ بدنه و شیشه نسبتا بلند کمانی در جلو ظاهری زیبا برای تورینگ لوکس و ابرموتورسیکلت هوندا به وجود آورده است.

حالت بدنه به طور کامل آیرودینامیک طراحی شده که با وجود فلاپ‌ها در جلو و حجمی که توسط گل‌گیرهای عقب ایجاد شده به همراه چراغ‌های زیبا عقب و دو اگزوز بزرگ مربع شکل مشابه خودروهای لوکس ژاپنی شده است.

در واقع گلدوینگ نشان دهنده محصول لوکس و متفاوت هوندا است که بر این اساس در نسخه تور با وجود قرارگیری باکس یا همان جعبه‌ای که صندوق این موتورسیکلت را تشکیل می‌دهد که صندلی کاملا راحتی که برای سرنشین عقب تعبیه شده را در پشت آن قرار گرفته است.

همچنین پنل ۷ اینچی LCD با گرافیک جدید و زیبا طراحی شده که در هنگام رانندگی جذابیت بیشتری را ایجاد می‌کند، از سوی در بخش فنی پیشرانه‌ای نصب شده در هر دو مدل گلدوینگ و گلدوینگ تور یک موتور ۶ سیلندر تخت به حجم ۱۸۳۳ سی‌سی است که هوندا آن را موتور عمودی معرفی می‌کند.

ضمن اینکه فضای بالای پیستون کاهش یافته و چهار سوپاپ در سرسیلندر و سیستم سوپاپ‌بندی منحصربه‌فرد هوندا منجر شده تا نسبت تراکم را به ۱۰.۵ به یک برساند تا قدرت و گشتاور بالایی را تولید کند.

از آنجایی که تورینگ‌ها به دلیل نوع طراحی و قرارگیری باکس‌ها روی گل‌گیرها و قسمت عقب، وزن سنگین‌تری خواهند داشت، مهندسان هوندا برای کاهش وزن و بالا بردن راندمان، سیلندرها را از جنس آلومینیوم ساخته‌اند تا هم استحکام سیلندر در هنگام وارد آمدن تنش‌های حرارتی و برشی افزایش یابد و هم از نظر انتقال حرارت بتواند عملکرد مناسبی داشته باشد.

دو سیستم انتقال قدرت  هفت سرعته دوکلاچه اتوماتیک و شش سرعته دستی با کلاچ چند صفحه‌ای قابل نصب است که به گفته هوندا صفحات گیربکس اتوماتیک نیز بهینه‌سازی شده‌اند تا در مسافت‌های طولانی مشکلی را برای راکب به وجود نیاورد، ضمن اینکه کلاچ‌های چند صفحه‌ای غوطه‌ور در روغن گیربکس شش سرعته دستی نیز باز طراحی شده تا اتلاف انرژی را در زمان انتقال قدرت به حداقل‌ترین سطح خود برساند.

علاوه بر این‌ها لوله‌های اگزوز دو جداره طراحی شده تا در هوای گرم، خنک‌کاری پیشرانه بهبود یابد، از دیگر ویژگی‌های مهم گلدوینگ تور می‌توان به Walking Mode اشاره کرد که در این وضعیت سرعت حرکتی به حداقل‌ترین حالت رسیده و مشابه اینکه سوار بردوچرخه در حال حرکت هستید.

به لطف سیستم تعلیق دابل‌ویشبون در جلو و دامپر بادی در عقب با اهرم‌های جذب کننده نیرو عرضی و کنترل الکترونیکی دامپرهای قابل تنظیم و تایرهای ۷۰/۱۳۰ با رینگ ۱۸ اینچی و ۵۵/۲۰۰ با رینگ ۱۶ اینچی سواری باکیفیتی را به راکب و سرنشین هدیه می‌کند.

از دیگر موارد مهم گلدوینگ تور به باک ۲۱ لیتری، سیستم ترمز دیسکی هیدرولیکی با دو دیسک ۳۲۰ میلی‌متر در جلو و تک دیسک ۳۱۶ میلی‌متری در عقب مجهزبه ABS عملکرد بهتری را به وجود آورده اشاره کرد و در کنار این موارد در نسخه تور شاهد نصب ایربگ برای محافظت از راکب هستیم. قیمت نسخه گلدوینگ تور نسخه ۲۰۲۰ از ۳۱ هزار و ۸۵۰ دلار آغاز می‌شود.

کد خبر: ۴۸٬۲۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha