۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
ارجاع استفساریه برخورداری بازنشستگان شاغل در مناطق عملیاتی از مزایای قانون جامع ایثارگران به کمیسیون اجتماعی
با موافقت نمایندگان صورت گرفت

ارجاع استفساریه برخورداری بازنشستگان شاغل در مناطق عملیاتی از مزایای قانون جامع ایثارگران به کمیسیون اجتماعی

نمایندگان مردم در مجلس طرح استفساریه برخورداری بازنشستگان شاغل در مناطق عملیاتی از مزایای قانون جامع ایثارگران را برای بررسی بیشتر به کمیسیون اجتماعی ارجاع دادند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۷ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح دوفوریتی استفساریه بند (ج) ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم توسعه با ۲۱۰ رأی موافق، ۱۱ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۵۰ نماینده حاضر در صحن با ارجاع این طرح به کمیسیون اجتماعی برای بررسی بیشتر موافقت کردند.

براساس این گزارش در این استفساریه آمده است؛ آیا منظور از شاغلان مناطق عملیاتی دفاع مقدس موضوع بند «ج» ماده (۱۱۲) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب   ۱۴/۱۲/۱۳۹۵، شاغلانی هستند که در طول دوران دفاع مقدس (از   ۳۱/۶/۱۳۵۹ تا   ۲۷/۴/۱۳۶۷) در آن مناطق مشغول به کار بوده اند؟

پاسخ: بلی

همچنین در جریان بررسی طرح مذکور علی بابایی کارنامی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در دفاع از این طرح گفت: در حال حاضر بازنشستگانی که از تاریخ ۳۱ شهریور ۵۹ تا ۲۷ تیر ۶۷ در مناطق جنگی مشغول فعالیت بوده اند، از مزایای قانون جامع ایثارگری برخوردار نیستند که با تصویب این استفساریه، ایشان می توانند از مزایا برخوردار شوند.

در ادامه بررسی طرح دوفوریتی استفساریه بند (ج) ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم توسعه، محمدحسن آصفری در تذکر شفاهی ضمن تقدیر و تشکر از دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به دلیل سفر به استان سیستان و بلوچستان و رسیدگی به مشکلات این منطقه که موجب پویایی مجلس می شود، گفت: از آنجایی که این طرح ابهام دارد، بهتر است برای بررسی و اصلاح به کمیسیون ارجاع شود، زیرا با تصویب این طرح وضعیت افرادی که در حال حاضر در مناطق جنگی مشغول به فعالیت هستند، مشخص نیست و این شائبه برای آنها ایجاد شده که با تصویب استفساریه مذکور، از مزایا محروم شوند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ، تذکر این نماینده را وارد دانست و گفت: بهتر است این استفساریه برای بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه ارجاع شود.

براساس این گزارش، بند (ج) ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم توسعه عبارت است از؛ سازمان و سازمان اداری و استخدامی کشور مکلفند نسبت به صدور احکام پرداخت مزایای شاغلان مناطق عملیاتی دفاع مقدس برابر جداول و ضوابط ابلاغی سال ۱۳۷۶ سازمان امور اداری و استخدامی کشور از سال دوم اجرای قانون برنامه اقدام نمایند.

تبصره- دستگاههایی که مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری نیستند مکلفند از محل منابع مربوطه موارد موضوع بندهای (ث) و (ج) این ماده را به‌صورت مشابه تأمین نمایند.

کد خبر: ۴۸٬۱۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha